Visa fullständig version : blir så trött
Fick min Suzuki DR350 stulen för ca 4 veckor sedan. Nu kom svaret från Trygg-Hansa och då blev det 6000kr i självrisk trotts följande.
- Stulen i gemensamhetsgarage där det krävs nyckel för att öppna
- Godkännda lås, klass 3, kättning etc.
:mad: Var fan skall man ha hojen !!
Nu är våren här iaf....
Roger_Soderblom
2005-03-22, 17:28
Vad var det för krav på själva försäkringen???
jag har 10000 i självrisk på stöld :sad:
Vad var det för krav på själva försäkringen???
jag har 10000 i självrisk på stöld :sad:
Låter som att du har Bilsport & MC?
jag hade dom när min Duke blev stulen hösten -03 och den återfanns efter 2 månader samt att dom tog killen som körde på den :tummenupp:
I december -04 så fick jag inbrott i garaget och blev av med min 450EXC samt alla mina hojkläder och min kompletta dykutr.
När allt var klart med Bilsprort & MC så sa dom åt mig att jag var inte en lönade kund och tyckte att jag skulle kolla efter en annan försäkring och det tycker jag är dåligt av dom, Inte nog att jag blev av med min hoj och andra saker för ytterigare ca: 70000 så är jag inte välkommen som försäkringstagare hos dom.
Egentiligen så ska jag ringa och tacka dom med tanke på att jag böt bolag och fick billigare premie samt mindre självrisk.
Slutsatsen av det hela är att Bilsport & MC suger.
Ring andra bolag så kan du säker få ner din självrisk lite.
/Belle
Mycket pengar du blev av med. Verkligen tråkigt!
Man blir helt matt i kroppen.
Så här står det i mina papper.
.... motorcyklen skall vara låst
med två lås godkännda av Trygg-Hansa,
annars höjs självrisken med 10000kr.
SJÄLVRISK: 6000kr. Om du har monterat
stöldskydd som är godkännt av Trygg-Hansa
har du ingen självrisk....
Tydligen är stöldskydd = larm
Verkligen luddig text. Frågan är om man
orkar stångas med Trygg-Hansa.
/Ted
Roger_Soderblom
2005-03-22, 22:19
Förstår jag dig rätt när du har 6000 i normala fall i självrisk på stöld, m.a.o inte förhöjd självrisk?
Om så är fallet är det inte så mycket att bråka om, du vet ju vad du tog för försäkring
det som irreterar mig är att man inte informerade att låsen är normal fallet och ett efter monteratlarm är det som tar bort självrisken. att den
har stått i garage spelar ingen roll.
nej det är bara att se sig om efter en ny mc och släppa allt.
Ein Bier bitte
2005-03-23, 07:39
Egentiligen så ska jag ringa och tacka dom med tanke på att jag böt bolag och fick billigare premie samt mindre självrisk.
/Belle
Vilken försäkring har du idag Belle?
//Danne
/Belle
Vilken försäkring har du idag Belle?
//Danne
Länsförsäkringar :tummenupp:
Ein Bier bitte
2005-03-23, 07:52
Länsförsäkringar :tummenupp:
:tummenupp: Bueno, tack, ska kolla med dem.
En sådan kommentar bör man inte få av ett försäkringsföretag,. "Du är ingen lönande kund, så stick å brinn!". Nää, ska kolla me Länsförsäkringar, fast de gav mig tidigare jävligt höga premier trots mina 14 skadefria år. Speciellt för landsvägscykeln, där var Bilsport&MC enormt billigt, frånsett det där med självrisken. :roll:
Undrar va fan det är frågan om, är konkurrensen för liten eller snackar försäkringarna ihop sig? Vill man få kunder är man antingen billigare eller trevligare, men det verkar ju knappt finnas i denna bransch :sad:
vBulletin® v4.1.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.