Visa fullständig version : Ny enduroförsäkring?
Hej
Hittade följande info på http://www.svemo.se/sektion/enduro/endurotrialforsakring.asp (publicerat 2005-01-04). Hittade dock ingen info på Bilsport & MC.
Någon som vet något?
Enduro/Trialförsäkringar
Vi har tecknat ett nytt försäkringssamarbete mellan SVEMO samt Bilsport & MC Specialförsäkring som gäller enduro och trialförsäkringar för licensierade förare. Vi är övertygade om att denna försäkring kommer att bespara er stora kostnader och att ni kommer att uppskatta försäkringens innehåll.
Bilsport & MC i Växjö
Tel: 0470-201 25
Håkan Månsson
2005-01-17, 20:28
Fick hem i brevlådan idag erbjudande om försäkring från Bil o MC.
Låg ca 300 mer än jag betalar idag men det ingår kanske lite godis
men jag har inte tittat så noga. Har du enduro licens så kan du förvänta
dit ett brev med offert från dem.
/Håkan
Härligt, hoppas den blir vettig i pris tillsammans med licensen också.
Ehum, känns ju klart bättre att köra korta sträckor på väg försäkrat åtminstone..
Domifuling
2005-01-17, 21:14
ca 3400 om du bor i dom dyraste zonerna. Ganska ok, själv har jag lite lite dyrare men min gäller inte bara i sammband med tävling/träning som svemo licensen gör.
ulf_lundin
2005-01-17, 22:28
Fick oxå ett zon 1.2 förslag på 3400:-
Betalar 2600:- hos Länsf idag f en xr600 -97.
/u
Domifuling
2005-01-17, 22:34
Tror det gynnar dom som har senare generationens tävlings hojar. Jag hade grymt svårt att få ned priset på min 525a och vet många andra som betalar skyhöga premier.
tänk på att kolla villkoren noga.
När man är hemma så måste hojen stå inlåst i ett garage för att den ska gälla och om det händer något så är det 10,000:- i självrisk.
Om du får hojen stulen igen inom 12 månader så är det dubbel självrisk :88XX88X
Domifuling
2005-01-18, 10:51
10000 i självrisk? Damn, då läste jag fel. Hehe, jag missa en nolla. Det gör ju saken helt annorlunda.
Mailade och hörde efter lite om dem, det var fast pris även på dessa -f.n. 3432:- i storstad och 2386: övrigt. Man fick endast halvfösäkra dem.
Sedan hänvisade de till sin hemsida, jag hittar då ingen info om enduroförsäkring på den, är det samma villkor som för offroad?
Håkan Månsson
2005-01-18, 11:47
Jag scannar in avtalet de skickade till mig ikväll när jag kommer hem.
/H
Tack för infon :tummenupp:
Håkan Månsson
2005-01-18, 22:24
hmmm min scanner kakjade ur efter första scanningen...
Kort resume av kraven:
Ägaren/föraren skall inneha giltig enduro/trial licens från SVEMO.
Förvaras nattetid i låst utrymme
Godkänd skyddsutrustning skall användas
MCn skall finnas med i SVEMOS förteckning på MC för enduro/trial.
MCn skall vara registrerad = ha regplåt.
/Håkan
Toppen Håkan! /Håkan
Hade inte suttit fel med den premien här i "stán" heller.
Tack för infon Håkan!
Den gäller alltså bara när man kör på kungsängen och tuvängen? Finns det andra ställen man kan köra lagligt i närheten av stockholm?
Högstabanan! Cross & enduro!
Tack för tipset ATI!
Jag har inte hört talas om högstabanan tidigare. Hur är den jämfört med Tuvängen (som var rätt jobbig :oops: ).
vBulletin® v4.1.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.