Visa fullständig version : Stöldskydd - Incase spårsändare
Nån som har testat? http://tracking.televilt.se/ SOE-rabatt kanske? Billigare försäkring iaf.
Fick min hoj stulen förra helgen. Skulle bra gärna vilja ha tag i killarna som gjorde det.
Det är då förbannat att man inte kan få ha sina grejer ifred!!!
Roger_Soderblom
2004-08-30, 10:20
nja bilsport &mc har ju reserverats sig, du får ingen billigare premie av dem, men lägre självrisk om mc:n återfinns med hjälp av spårsändaren.
rent tekniskt så behöver du inte ens ha televilts säkerhetsavtal...
jag skulle vilja ha en sån imonterad i mina hojar, men den är ganska dyr :sad:
Alla försäkringsbolag som de har skrivit avtal med reducerar självrisken, förutsatt att man har säkerhetsavtalet.
Sen kan HA få göra resten
Roger_Soderblom
2004-08-30, 15:08
inte bilsport, "Reducerad grundsjälvrisk med 80% (vid stöld av helt objekt) om fordonet anträffas med hjälp av Incase spårutrustning"
sen så bryr sig inte bilsport om säkerhetsavtalet, så länge den återfinns med hjälp av incase spårsändare.
vill du veta mer om vad bilsport tycker om denna så prata med patrik.lindhe@bilsport-mc.com
gissa vem som fick bilsport och televilt att prata med varandra :tummenupp:
Låter ju bra det där.
80% på vilken självriskt?
Roger_Soderblom
2004-08-30, 16:16
När det gäller bilsport och offroad försäkringen så är det 10000 kr stöldsjälvrisken som blir 2000 kr om hojen återfinns. m.a.o bilsport kan inte förlora :mrgreen:
de andra bolagens avtal vet jag inget om...
Får man tillbaka 8000:- om de hittar hojen efter mer än en månad då?
Det brukar väll dröjja en månad innan man får ut ersättning, annars får man ju tillbaka hojen (om de hittar den) om den inte är för trasigt...
[Fattar inte :X00889X: ]
Roger_Soderblom
2004-08-30, 17:08
blir hojen stulen så är det en självrisk på 10000 oberoende om de hittar den eller ej, hittar de den så har du en självrisk på 2000 och eftersom tjuvar sällan kör som folk så brukar de ha sönder mer än självrisken, skulle de dock ha sönder mindre än självrisken så beblandar sig nog inte försäkringsbolaget.
har de dock inte hittat den efter en månad så kostar det dig 10000 i självrisk för att få ut en ny hoj, skulle de då hitta den efter det så är det nog inte tack vare spårsändaren (då hade de hittat den innan månadens slut) så då får du inte heller tillbaka 8000....
nu pratar jag bara om bilsport...
Kort sagt, man får altså en självrisk på reparationerna som är 2000:- istället för 10 000 om de hittar hojen inom en månad -det är det enda...
Självriksen för själva stölden är oförändrad..
Det är altså upp till ägaren att se till att hojen hittas för att denne skall vinna något på det..
Roger_Soderblom
2004-08-30, 18:08
man kan väl sammanfatta det så, som jag sa tidigare bilsport har inget att förlora på det.
men sen är det upp till dig att hitta den om du inte har säkerhetsavtal, har du det så är det upp till televilt att hitta den.
lite dyrt tycker jag, men det kan det vara värt för att sätta dit några tjuvar.
man kan väl sammanfatta det så, som jag sa tidigare bilsport har inget att förlora på det.
Bra förtydligande Roger!
vBulletin® v4.1.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.