Visa fullständig version : Ska besikta i morgon kl 8.40! Gick igenom :)
Har nu fått ordning på enduron inför besiktningen i morgon. Är dock lite lur på om mitt framlyse går igenom eftersom det är ett sånt där dubbellyse från UFO? Det funkar bra och lyser utmärkt men det kanske är så att dessa inte är godkända? Tänkte om nån visste detta ifall jag måste skruva dit ett gammalt framlyse ikväll.
Har för mig att det skall vara E-märkt för att gå igenom, om du inte har tur. Rätta mig om jag har fel.
/Henka
Stämmer! Vet dock inte om dom är "snällare" mot enduroreggade hojar, men det borde ju inte spela nån roll. Har du ett "vanligt" framlyse, så tycker jag att du ska skruva på det, dumt att chansa.
Lycka till!
Ja, det är väl säkrast att sätta dit det gamla lyset som det faktiskt står ett "E" på. Sist jag besiktade en endurohoj så startade dom inte ens hojen :lol: Det enda dom kollade var styr/hjullager och bromsar...fast nån sån "tur" lär man väl inte ha mer än en gång. Det är väl även nya bes regler nu så den blir besiktigad i 2år framåt? Tänkte skaffa licensen senare i sommar så man åker helt lagligt på vägen. Undrar dock hur polisen ska veta att man åker e-reggat? Det står ju inget om det i regbeviset ens!? Syns det i nåt register el vad? Tog ett utdrag från vägverket med all info om hojen, där står inget heller..
Under övrigt på reg beviset brukar det stå att man har dispens för blinkers och hastighetsmätare. Annars syns det inte ifall den är E-reg, om det inte står i fältet för fordonstyp "MC E-reg" eller dyligt.
MVH Henka
Hade inga buntband kvar hemma igår då jag skulle sätta dit det gamla lyset, så UFO lyset fick sitta kvar. Kom till besiktningen i morse och möttes av en mkt trevlig besiktningsman, vars son tävlade i motocross :tummenupp: Han var mkt imponerad av skicket på min hoj eftersom det ändå är en -93:a. Efter slutförd provkörning så sa han att han också ville skaffa nåt liknade för motionsåkning. Vi surrade friskt om både det ena och andra inom hojvärlden...fick sen ett blankt protokoll i min hand, besiktad 2år framåt :mrgreen:
Ja du dessa besiktningmän! :8-8x:
:tummenupp: vilket flyt att få den igenom
vBulletin® v4.1.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.