Visa fullständig version : E-regg på Yamaha YZF 426?
KalleKulspruta
2004-05-07, 10:49
Hej! undrar vad som krävs och hur det går till att E-regga en Yamha YZF 426. Vad kostar det ungefär? Vilka "ingrepp" behövs göras på motorcykeln?
Är tänkt att jag ska ta endurolicens. Är också med i ÖMK (Örebro motorklubb)
ulf_lundin
2004-05-07, 11:19
Lyse o bromsljus o gummituta räcker. Kostnader för generator ingen aning. Tror tom att bromsljuskontakt för en broms räcker, kommer inte ihåg vilken...
Kolla försäkringskostnader innan. Inte alla bolag tar e-reggade hojar + att vissa/vassa sån kan kosta rätt bra att försäkra......
btw. e-lic tar man inte, bara betalar...
/u
KalleKulspruta
2004-05-07, 11:29
Lyse o bromsljus o gummituta räcker. Kostnader för generator ingen aning. Tror tom att bromsljuskontakt för en broms räcker, kommer inte ihåg vilken...
Kolla försäkringskostnader innan. Inte alla bolag tar e-reggade hojar + att vissa/vassa sån kan kosta rätt bra att försäkra......
btw. e-lic tar man inte, bara betalar...
/u
Låter bra det. Verkar inte vara allt för svårt. Ajsingen. Förstår inte varför de bitchar om sånt "vassa cross hojjar" jojo. Men vad är de jämnfört med en Retta på 170 hk?
Oh! trevligt. Trode man var tvungen att göra nått slags test. Vad kan en e-licens kosta tro?
Jag löste ganska nyligen min enduro licens å den kosta 1250kr
Pane
Håkan Månsson
2004-05-08, 22:31
Bromsljus behövs på bakbromsen endast.
Lic mycket riktigt 1250:-
Du kan kanske behöva byta ljuddämpare också, vet inte riktigt.
/Håkan
Om du ska fixa bromsljuskontakt så finns en en otroligt smidig "kännare" till detta. Isället för att ha det gamla systemet med en fjäder till bromspedalen så byter man bara delen (kommer inte ihåg nåt namn...) som håller fast bromsslangen med bromscylindern.
Hmm, blev kanske lite rörigt, hoppas du förstod nåt...
Om du är junior (upp till 21 år tror jag det är) så är endurolicensen aningen billigare.
Håkan Månsson
2004-05-09, 19:03
Nyss av Bollen nämna smidiga givare kostar drygt 200:-, bytte min
för ett halvår sedan.
/H
måste man ha e-licensen när man skall e-regga den?
du måste oxå ha E- godkända lysen fram och bak. helljusindikator tror jag det är dispens på. Reflex bakåt krävs nog oxå, även den skall väl vara e märkt, finns på Clas Ohlsson.
Stöd tror jag krävs.
Det krävs allt som på LV reg, minus dispenserna. Kollas på Svemos hemsida så tror jag man kan få rätt bra info.
Ein Bier bitte
2004-06-11, 21:53
Hmm, jag hade min gamla WR250 påställd och reggad. Å den låter verkligen som fan. De andra hojåkarna skrattade och trodde det skulle bli nedslag på oljudet, men det var inget problem.
Men jag höll på kissa på mig när han snurrade på hjulen, jävla va de wobblade. Man kanske skulle lämna in dem för balansering, då går det kanske bättre rakt fram i spåret!? :lol: :mrgreen: :lol:
Håkan Månsson
2004-06-12, 13:00
Balansering ?? Varför inte börja med att bara spänna ekrarna ?
vBulletin® v4.1.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.