handdator

Visa fullständig version : finns det LV-reggade WR

XRMagnus
2004-03-19, 15:38
Finns det landsvägsreggade yamaha WR-400,426,450?

Dompan
2004-03-19, 15:42
Ja, man ser ett fåtal LV-reggade på begagnatmarknaden lite då och då.

Desert Dealer har haft sådana för försäljning enligt hemsidan, fast om dom har några verkliga hojar är det väl ingen som vet.

Carl A
2004-03-19, 16:44
Jo då jag har en WR 426, 02, LV reg. Det finns ett antal. Det torde finnas ett LV kit att köpa till. Seadan är väl frågan om eventuellt byråkratin sätter stopp för en LV reg. Men jag tror att i samband med att man köper Lv kittet ingår i köpeskillingenen muta till delinkventerna så man får det papper som behövs för LV reg. Annars borde det inte vara svårt att fixa grejerna själv...

Jag köpte min LV reggad å klar i butik.

Gnurf
2004-03-19, 19:06
Det finns ett landsvägskit till WR. Priset är jag lite osäker på, men torde ligga runt 4-6000:- och lämnar du in hojen till Yamaha Center, så monterar de allt, samt ser till att den blir Landsvägsregistrerad. Enklast är att höra med närmaste Yamahacenter, för priser samt tider.

Lycka till!
PS.. Det blir inte "fusk"-reg, utan den reggas på den fulla effekten.. I mitt fall tror jag det är 41 kW. (WR426)

Duddan
2004-03-20, 19:37
På den lokala yamaha-butiken i Norrköping erbjuder man ett lv kitt till wr-hojarna för 4700. Exkl montering. Hittade en wr 400 98 på enduromx som var lv-reggad. Precis en sån vill jag ha...

tt
2004-03-20, 21:45
Någon som vet vad som ingår i detta paket?
Ingår typ besiktning och allt utom montering då eller vad är det som får upp priset till den nivån? Däck kanske?

Gnurf
2004-03-20, 23:31
Tjaa.. Ingår blinkers, nålar (den får gå lite fetare, om jag inte missminner mig) tuta o en massa annat tjafs..

För mer exakt info, föreslår jag att du ringer till Yamahahandlare...

tt
2004-03-21, 01:44
blinkers, omkopplare, munstycke/nål, tuta, lite stänklappar, bromsljuskontakter, kablage, m.m
Måste ju vara något mer som man får med så som däck, batteri exempelvis.
För löspriset på ovan ligger ju inte i närheten av ca 4700:-

Nåja, bara tänkte om någon visste...
Skulle andan falla på att LV-regga lär det bli ju bli ett hemsytt paket hur som helst.

Gnurf
2004-03-21, 01:45
Nä.. Men om man kikar på vad en kylare kostar till WR, så blir det nog 4700:- för det lilla kitet.. :mad:

tt
2004-03-21, 01:52
Jo, för all del. Den "lokala Yamaha butiken" är väl inte billigast på allt direkt... :roll:

Blip
2004-03-21, 10:28
Fel fel fel priset på lv kitet till wr ligger på 2900:- OM man köper en WR samtidigt :8-8x: i annat fall så får man punga ut med dryga 6000:- och det ligger inte i nivå med delarnas pris som några påpekat. Vad jag kan tänka mig så ingår det intyg från yamaha i det priset

Owe A
2004-03-21, 21:30
Enduroreg finns inte längre alla nya hojar är lv reggade eller inget alls .Gäller dock inte gamla enduro dom får rulla . :8-8x:

ulf_lundin
2004-03-21, 22:23
Enduroreg finns inte längre alla nya hojar är lv reggade eller inget alls .Gäller dock inte gamla enduro dom får rulla . :8-8x:
Vad kommer den infon ifrån ?
(Inget som hindrar att nya hojar är lv-reggade OCH att e-reggningen finns kvar)
/u

Blip
2004-03-21, 22:45
Tror inte att det stämmer. Honda XR -04 säljs väl bara som enduroreg.

Owe A
2004-03-22, 06:39
Från Bilprovningen.Inga nya hojar säljes som enduroreg.....gamla hojar får givetvis finnas kvar .Går alltså inte att enduroregga numera .Och om den xr:n fattar jag inte varför.Varför tror ni att allaYamaha 450 säljs lvreggade .Kittet finns att köpa löst eller så fixar ni det iochmed köpet och får en klar hoj vilket är något billigare.

ulf_lundin
2004-03-22, 08:53
Tror det där är nån missuppfattning. Om/att alla nya hojar är strypta o lv-reggade betyder det bara att tillv/imp valt att göra så. T.ex. för att få billiga försäkringar. Det innebär inte nödvändigtvis att e-reg inte längre är möjligt.

Tittade lite på Svemos sida men hittade inget om en sån nyhet. Har inte kontaktat dom, men dom borde veta om man frågar. T.ex. utbildar väl dom besiktningsmän f enduro och jag är rätt säker på att om du kör en endurotävling, delvis på allmän väg, så måste hojarna uppfylla alla legala krav för väg, t.ex. blinkers på lv-reggade. Vet dock inte hur noga dom är på att kolla sånt i verkligheten.

T.v. är jag skeptisk mao.
/u

Blip
2004-03-22, 09:17
Verkar ju stämma. Saxat från Hondamc.se

"Populär Endurohoj som levereras landsvägsregistrerad. I år med ny grafisk design. Fr.o.m 2004 års modell erfordras registreringsbesikning på XR650R."

Så nu lägger man på kunden att själva registreringsbesiktiga sina hojar? :X00889X:

Från Bilprovningen.Inga nya hojar säljes som enduroreg.....gamla hojar får givetvis finnas kvar .Går alltså inte att enduroregga numera .Och om den xr:n fattar jag inte varför.Varför tror ni att allaYamaha 450 säljs lvreggade .Kittet finns att köpa löst eller så fixar ni det iochmed köpet och får en klar hoj vilket är något billigare.

Owe A
2004-03-22, 10:12
HJg har tagit kontakt med Bilprovningen via mail och bett att dom talar om vad som gäller .Jag återkommer så fort jag får svar. :lol:

Owe A
2004-03-22, 11:04
Har nu fått svar frånBilprovningen .

Hej!
Finns cykeln med på SVEMOS lista över lämpliga cyklar,så är det inga problem.
Vänligen Hans-Olov
Då fick vi svar på detta . :tummenupp:
Alltså ska jag prata allvar med en viss person.......och skjuta sönder hans framlyse vid nästa race :88XX88X

Carl A
2004-03-22, 13:40
He, he - var och besiktigade min LV reggade wr 426 i morse. Så nu är det bara att plocka av lite pryttlar å packa ner i två år.

Mycket trevliga å sympatiska herrar i Sumpan/Rissne som besiktigade. Snubben som hade hand om det hela var under inskolning - vilket ju gjorde mig lite nervös - för det lär ju alltid finnas nått att anmärka på (typ sånna småsaker som att hastighetsmätaren inte funkade...) och hade en "handledare" som övervakade honom, men det var soft.

PS. jag har en cykeldator (Clas Ohlsson 139:-) med egenhändigt byggd belysning kopplad på baklyset. De kollade dock aldrig hastighetsmätaren, vare sig original elelr cykeldatorn. Som framlykta hade jag min flickväns Honda XR lykta, skitsnyggt med en stor röd lykta som det stod Honda på och som satt alldeles för långt fram - typ halvvägs över framskärmen, men inställningen var skitbra efter de slicka inställningsbara fästena jag fått bygga...

Owe A
2004-03-22, 14:11
så är det att besikta nmc ,ofta vet dom inte så mycket.
jag skall kolla om det var så att alla hojar som säljes från affär är lv reggade och aldrig enduroreggade.

mickeEw
2004-08-28, 08:32
blinkers, omkopplare, munstycke/nål, tuta, lite stänklappar, bromsljuskontakter, kablage, m.m
Måste ju vara något mer som man får med så som däck, batteri exempelvis.
För löspriset på ovan ligger ju inte i närheten av ca 4700:-

Nåja, bara tänkte om någon visste...
Skulle andan falla på att LV-regga lär det bli ju bli ett hemsytt paket hur som helst.

Väcker en gammal tråd till liv..

Vad jag fattade när jag pratade med någon firma, tror det var i Tibro så måsta man köpa Yamahas lv-kit för att dom skulle släppa nödvändiga papper. Tydligen någon överenskommelse med någon myndighet.

2004-08-28, 10:13
He, he - var och besiktigade min LV reggade wr 426 i morse. Så nu är det bara att plocka av lite pryttlar å packa ner i två år.

Mycket trevliga å sympatiska herrar i Sumpan/Rissne som besiktigade. Snubben som hade hand om det hela var under inskolning - vilket ju gjorde mig lite nervös - för det lär ju alltid finnas nått att anmärka på (typ sånna småsaker som att hastighetsmätaren inte funkade...) och hade en "handledare" som övervakade honom, men det var soft.

PS. jag har en cykeldator (Clas Ohlsson 139:-) med egenhändigt byggd belysning kopplad på baklyset. De kollade dock aldrig hastighetsmätaren, vare sig original elelr cykeldatorn. Som framlykta hade jag min flickväns Honda XR lykta, skitsnyggt med en stor röd lykta som det stod Honda på och som satt alldeles för långt fram - typ halvvägs över framskärmen, men inställningen var skitbra efter de slicka inställningsbara fästena jag fått bygga...

Låt mig gissa att det var ev en PESV som gjorde reg? Står längst ner till höger på pappret!