Visa fullständig version : Nya besiktningsregler
Är det nån som har koll på de nya besiktningsreglerna ??
" Fordon av årsmodell 1987 eller nyare
besiktas enligt de nya reglerna - första gången fyra år efter den månad fordonet första gången togs i bruk (se registreringsbeviset). Därefter senast 24 månader efter godkänd kontrollbesiktning. "
min -00:a besiktades senast 2002-04-08, ska den besiktas i år eller ??
Om inte annat så lär det dyka upp en lapp i lådan... :8-8x:
:mrgreen:
Kan ju hoppas på det hittills har ja inte hört nått, & sista april ska
den vara besiktad enl. papprena
Min TT -01 är besiktigad för första gången förra sommaren. Nästa besiktning är nästa sommar! Perfekt! ..alltså vartannat år!
Ändrar hur det blir för oss som köpte hojen 2002? Vi har ju inte hunnit besikta dem ännu och första besiktningen ska nu ske inom fyra år.
Haha nu såg jag något på bilprovningen hemsida:
Exempel på de nya reglerna:
- Fordon taget i bruk första gången i maj 2002.
Ska besiktas senast maj 2006.
- Fordon av årsmodell 1989. Senaste godkända kontrollbesiktning utfördes i maj 2003.
Ska besiktas senast maj 2005.
Då behöver jag inte bekymra om besiktinge på två år änn. :D
Mattias: Eftersom du redan har hunnit med en besiktning sedan hojen togs i trafik så gäller 24 månader mellan tillfällena för dig. Alltså senast 2004-04-08.
Dessutom skulle jag inte lita på att Bilprovningen ksicklar ut en lapp. Du skulle tydligen ha fått kallelsen ca 3 månader innan din mc får körförbud så och nu är det ju bara drygt en månad kvar.
Ta och ring deras kundtjänst och hör efter. 0771-600 800
Det är alltid du som ägare som är ansvarig för att hålla reda på när besiktningarna ska ske. Bilprovningen skickar bara ut en påminnelse.
Fy bubblan vad bra Pjosk... :tummenupp: :tummenupp: :tummenupp:
Bra att du har ögonen med dig. :D
Wow asså!
Då behöver man inte terra Motardnisse än på ett tag. :mrgreen:
Jäklar också!!! då får man vänta ytterligare lite till med att få provköra nåt roligt :mrgreen:
Men Brodde jag kan ju göra en flygande inspektion av din hoj eftersom du bor nära mig :tummenupp:
Jäklar också!!! då får man vänta ytterligare lite till med att få provköra nåt roligt :mrgreen:
Men Brodde jag kan ju göra en flygande inspektion av din hoj eftersom du bor nära mig :tummenupp:
Du är så välkommen att ta en titt in i garaget, det vet du.
Om inte detta uppdagats så tänkte jag nästan utnyttja den unika "Låna-hojen-till-besiktningen-under-dagen-inklusive-besiktnings-tjänsten" som jag tror finns i Kyrkbyn. :mrgreen:
Nu har det fastnat lite godis på hojen, så snart väcker jag "Byn" när provturen ska tas... :roll:
Såklart! allt för en liten provtur :mrgreen:
sven_tosing
2004-05-14, 22:47
Ponera att jag skulle få för mig att besikta min XR650 i SuperMotard-skick. Kommer jag till Helvetet ? Blir jag skjuten på plats ? Beslagtar dom mitt 6-kolvs Beringerok för destruktion ?
Ponera att jag skulle få för mig att besikta min XR650 i SuperMotard-skick. Kommer jag till Helvetet ? Blir jag skjuten på plats ? Beslagtar dom mitt 6-kolvs Beringerok för destruktion ?
NäNä , mycket värre ! :mrgreen:
Precis som cybber! mkt värre, de provkör den en extra lång sträcka och kontrollerar om 6-kolvoket klarar att köra på framhjulet minst 50m :mrgreen:
Hagenblad
2004-05-16, 19:58
flyttad
vBulletin® v4.1.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.