handdator

Visa fullständig version : Stöld av Aftonbladet.

Björklund
2003-03-03, 11:17
Nu har Aftonbladet snott vårt koncept, 100%.

http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,271000,00.html

:D

Peter K
2003-03-03, 11:32
Hehe, såg den också men våga inte lägga upp den :cool:

Hagenblad
2003-03-03, 13:52
Nämn för helvete inte soe och kvinnosaksfrågor i samma mening.. :SkullXX:

Pasi
2003-03-03, 14:25
Nämn för helvete inte soe och kvinnosaksfrågor i samma mening.. :SkullXX:

Men dikter och annat trams ska vi hålla på med :mrgreen: !

sunken
2003-03-03, 20:48
hahaha :lol:

peter
2003-03-03, 21:48
Att dikta visar att även en man kan sänka sig till en rödvinskommunistisk fjollnivå!!! :cool:

AWester
2003-03-04, 19:56
82% rättvist, ta bort den kvinnliga rösträtten ALDRIG feminist MVH

exiteme
2003-03-05, 14:46
:XspankX: ---> AWester

:SkullXX: :SkullXX: :SkullXX:

LIKA LÖN FÖR LIKA ARBETEN BORDE VARA EN SJÄLVKLARHET!!!!

Björklund
2003-03-05, 16:02
LIKA LÖN FÖR LIKA ARBETEN BORDE VARA EN SJÄLVKLARHET!!!!

Detta är inget alls mot kvinnor. Men jag har svårt att tro att 2 lika arbeten kan utföras på samma sätt. Lika snabbt och lika bra, etc...
Lön bör baseras på prestation, kunskap, erfarenhet och vad som produceras i slutändan.

Jag sitter ju iofs bara still och knappar på datorn. Det är kanske olika i andra branscher.

exiteme
2003-03-05, 16:13
Håller med dig till fullo. Men lönen ska inte skilja pga av vilket kön man tillhör..!!! :mad: Endast efter prestation osv...

Undrar vad de män som anser annat tänker. Det verkar bara vara ett sätt att hålla kvinnorna på mattan... Men att det fortfarande finns män som tycker så, tycker jag är otroligt tragiskt![/b]

Björklund
2003-03-05, 16:33
Håller med.

Pasi
2003-03-05, 16:50
Finns en paramter till som arbetsgivaren brukar ta med, åldern. Det om något är den mest motivationssänkande faktorn som finns. Nog för att man får mycket erfarenhet med åldern, men i vissa lägen är det av mindre betydelse, det är vad man presterar som borde räknas.

AWester
2003-03-05, 18:58
Exityou de e skälet tillatt lönen borde va halverad eller nåt sånt eftersom kvinnor bara presterar 50% eller nåt sånt MVH i mitt kneg skulle de inte ens nå till det

Hagenblad
2003-03-05, 18:58
Håller också med, men istället för att alla missnöjda bara gnäller skulle de kanske visa att de kan jobba lika bra eller bättre. Avund är bara svagt. På mitt jobb finns massa bra kvinnor med bra jobb och feta löner, men de som gnäller mest är de minst motiverade och minst effektiva. De borde ta i mer och gnälla mindre. Men jag antar att det är lättare att kedjeröka utanför porten än att verkligen visa var skåpet ska stå.

Pasi
2003-03-05, 19:18
Så rätt Calle. Nej nu ska jag packa ihop och lämna jobbet för idag (allt under 11 timmar om dagen räknar jag som halvtidsjobb :mrgreen: ).

exiteme
2003-03-06, 13:09
Exityou de e skälet tillatt lönen borde va halverad eller nåt sånt eftersom kvinnor bara presterar 50% eller nåt sånt MVH i mitt kneg skulle de inte ens nå till det

"50% eller ngt sånt...?" Siffran tagen ur luften, eller?? På vad baserar du detta faktum????? Vad arbetar du med?

Visst finns det yrken som kvinnor pga fysiken inte klarar av. Där säger jag inget om olika löner. Men faktum är att vissa "kvinnoyrken" är otroligt dåligt betalda. I Sverige borde det vara självklart att man ska kunna leva på sin lön, utan bidrag. Så är inte fallet! När jag jobbade som Securitasväktare tjänade jag mer än vad jag gjorde som barnskötare. Ändå hade jag ansvar för 10 småbarns liv och hälsa!

Tycker ändå det är tragiskt att denna diskussionen förekommer år 2003. Trodde att vi kommit längre än så... :cry:

AWester
2003-03-06, 18:30
Exityou jo mitt kneg e fysiskt krävande prova själv att knata upp på en stege upp o ner me 45 kilo på ena armen en förmiddag eller trycka in en 160-kilos kamin på fm å en likadan på em sorry men du platsar inte ens som hantlangare MVH

Hagenblad
2003-03-06, 20:00
Ok, Exemite lyfter inga skorstenar, så passar inte Wester några ungar. Vad är problemet? Vem ska mest betalt? Hela grejen är urfåning och borde läggas ner. Finns det inget att gaffla om i landet skapas det ur ingenting. Man kan ju hoppas på en rejäl naturkatastrof i Sverige, så folk får tillbaka perspektivet. Vem fan bryr sig om skvaller-sosseblaskan Aftonbladets nyheter? Någon som märkt att det det kryllar av krig och svält i världen, ni kan ju gnälla om det. Är det ämnet för tungt finns ju alltid alla mcåkares hatobjekt; försäkringsbolagen. :88XX88X :SkullXX:

exiteme
2003-03-06, 20:12
Exityou jo mitt kneg e fysiskt krävande prova själv att knata upp på en stege upp o ner me 45 kilo på ena armen en förmiddag eller trycka in en 160-kilos kamin på fm å en likadan på em sorry men du platsar inte ens som hantlangare MVH

Jag har inte tänkt arbeta som hantlangare. Jag föredrar att ha ett yrke där jag använder min hjärna istället!! Du verkar tycka att ju större muskler, desto mer lön....

Vad du inte verkar förstå, är att man kan ha olika lön för olika jobb, men för samma arbeten, ska man ha samma lön. Men det som också är beklagligt, är att så kallade "kvinnoyrken" är otroligt underbetalda. En kvinna som arbetar inom hemtjänst eller barnomsorg klarar idag sig inte utan bostadsbidrag osv. Mycket sorgligt!!! Och kom nu inte med skitsnacket att de kan byta jobb. Någon måste ta hand om våra gamla och unga!

Du slänger med siffror som är tagna ur luften. Kan du ge ett svar på dina 50%???!!!

AWester
2003-03-07, 19:26
Håller me dig bladarn finns viktigare saker än jämnställdhet å lika lön i världen ja lägger ned ämnet återvänder till hojeriet MVH mitt jobb kräver mer teknik än muskler lilla du

Peter K
2003-03-07, 23:12
Det börjar ju likna Bikes forum här nu :shock: