Visa fullständig version : Nära att "smälla" :(
Roadrunner
2003-03-01, 13:56
Igår låg min lilla "Bäbis" illa till. Kom åkandes i en lagom fart :D när jag möter en volvo 945, som helt plötsligt utan blinkers tvärbromsar och börjar svänga vänster, shit tänker jag och börjar bromsa, men ser att gubben stannar med ett par dm av bilen i min körbana.. puuh.. han såg mig till sist tänkte jag, och släppte på bromsarna, men se då får gubb j*veln för sig att han sitter i nån Porche 911 med trippel turbo eller dyl.. Han ger fullgas ut ivägen, i tron om att han ska hinna förbi! "hänger" nu på bromsarna så att det krasar så där mysigt om framdäcket mot den lagom hala asfalten :SkullXX: hur som helst så missar jag honom med en så j*vla liten marginal så att jag tror inte ens att en manglad 20kr sedel skulle gå in emellan oss :shock: Funderade på om jag skulle slå ihjäl eller strypa gubben...men beslutade mig för att bara fortsätta.
Har för övrigt kört ganska precis 200mil sen i januari nu, som kallast -12.5 grader, men lika stort leende hade man inne i hjälmen för det :tummenupp:
Ps. Mötte en XR650 idag lör 1mars utanför ARLA vid Årsta... någon härifrån?
Hagenblad
2003-03-01, 16:02
Buss på! :mad:
Tja.....
Dedär me sjuka å helt oförklarliga beteenden i de vi
fortfarande kallar för TRAFIK e nåt man kan hålla på
me å skriva/orera om i oendlighet......
De enda retta i detta tillfelle hadde vart å kört ikapp
döskallen å åtminstånde sparkat av en av BACKSPEGLARNA,
Tagit bilnummret å fåttredapå adressen å lagt ut idioten på nätet,
O.S.V....
De dax å GE TILLBAKS, å få bilisterna att fatta,"Don´t mess
whith a biker", För de e såhär att LAGEN har avrustat till den
midagrad att man blir aldeles förvånad när man ser dom å då
undrar man om de e stadsbesök eller nåt,tills dom
stoppar en å dellar ut en bötes lapp om att man inte har
nån reflex eller liknande,me ett besiktnings föreleggande.......
En kraftig manifestation skulle behövas,men hur....?(blodbad)
"DG"
Min körskolelärare hade inte helt fel åsikt : " Utgå från att ALLA är idioter i trafiken, och att du inte syns eller hörs när du kör MC "
Jag kommer att fortsätta att köra med öppen skorsten och "höras", även kunna påkalla lite uppmärksamhet vid behov för att få bilister att "vakna" och inse att det var nog inte någon moped som kom.
""" Loud Pipes Save Lives """
/ TT Ubbe
ulf_lundin
2003-03-02, 15:06
DG's variant förståelig men enbart negativ. Vi får bara fler hojhatare på det sättet. Tyvärr.
Ingen av dom inblandade lär vara på rätt humör varken för
att lära sig eller lära ut. Tyvärr.
O sen är det ju ett sisyphosarbete, finns för många idioter. Tyvärr.
Nä, enda konstruktiva åtgärden är att lära sig att klara sig även med
idioter i trafiken.
/u
Ja jag håller nog med Ulf i den frågan, även om jag vet att jag själv ser svart ibland i trafiken.
Hade gubben stannat så hade man ju vilt kunnat diskutera saken, men jag förstår Roadrunner att man åker vidare... Man blir så snopen och har hjärtklapp själv så det första man tänker på är inte blod.
Jag fick mig en läxa som heter Duga.
På en 50 sträcka en mörk höst kväll åkte jag mot en järnvägsövergång med min bil, tyvärr inte i 50 heller. Närmare 60-70 kmh.
Det jag INTE observerar är övergångstället 2m innan järnvägsövergången där en kvinna och hennes tonårsdöttrar står för att gå över.
Kvinnan ser att jag inte kommer att stanna, och det för att jag inte upptäckt dessa tre människor i sina svarta kläder utan reflexer.
Bara några meter innan jag skall passera järnvägen kastar kvinnan ut en stor Vit-röd pappkasse som jag hinner se i strålkastarljuset innan den försvinner ner under bilen.
Det skramlar till och det första jag tänkte på är att jag har dödat någon...
Jag önskar INGEN den tanken.
Min panik utbryter i bilen och jag står på bromsen så mycket jag kan, får ställ och när allt står still så står jag lite snyggt snett över hela vägen.
Hjätat bultar och Chocken är ett faktum. :X00889X:
När jag tittar i backspegeln så ser jag en kvinna komma gående mot mig, det tar jag som ett tecken på att ingen kommit till skada.
När hon kommer fram så hissar jag ner rutan och får fram "Hur gick det?".
Sen kommer värdens utskällning. Där sitter jag med en Chock och här kommer en kärring och skäller ut mig!!!! :SkullXX:
Det enda jag kunde säga var att jag inte såg henne pågrund av att det fanns INGET som påkallade någon uppmärksamhet allas , typ lyse eller reflexer.
Kvinnan skällde av sig och samlade ihop sin kasse (med kläder) och gick.
Tur var att jag var hjärtfrisk, och att jag inte fått något möte vid panikbromsningen. Allt detta fick hon höra. Hon hävdar ändå att hon inte gjort något fel.
Problemet med en sån händelse är ju att man inte blir människa på ett bra tag.
Men frågan är vem som är den stora IDIOTEN i detta fall? Hon med den överaskande kassen, eller jag som körde för fort och inte var på min vakt?
I Roadrunners fall så var ju gubben idioten helt klart. Men att hämnas på ett "eget" sätt är inte alltid det bästa...
(Kör för övrigt 50 på ovan nämnda sträcka nu mera..)
Björklund
2003-03-03, 08:24
Jag blir oxå irreterad på folk i trafiken ibland. Men jag håller det inom mig.
Jag tror att folk oftare blir irreterad på mig än jag på dom. Som billist sköter jag mig nog ganska bra. När man kör hoj så har folk både pekat finger åt mig och annat.
Jag har dock inte hamnat i någon farlig situation som Roadrunner verkar ha gjort.
Tjaba....
Jo ni har alldles RÄTT ,men som sagt,den formen av reaktion som blev
av mitt inlägg va ju väntad....
Men de finns en gammal devis,som lyder...
Va e en bra eller dålig förare ?(bil/motorsyckel/flygplan/sparkstötting/osv)
Svar: Den som vet om att han/hon gör fell men endå
gör detta fel men iaktar de försiktighetsmått som krävs för genomförandet Och
att dett inte skall uppstå olykor.....
Den andre gör fel utan att ha en susning om va de som händer....
Lite grovt till yxat.....
T.e.x ere nån av er som vet hur höger regeln funkar ?
Personligen har ja en mycket traumatisk händelse i
korningen Grycksbo.v. / Örbyleden vid 3 blecket en
jumen sommarnatt,men ja orkar inte dra hela storyn,men som
sakt trauma ere....
Å ja låvar att hadde ja haft en skarpladdad Luger att tllgå så hadde ja
nog använt den fult ut.......
"DG"
Roadrunner
2003-03-19, 09:24
Höll på att bli nermejad IGEN :mad: Denna gång var det en pundarbil med lastpallar på taket och hela kittet.. som kom i säkert 100km/h på felsida av vägen/en refug mitt i en skarp kurva vid ett centrum med MYCKET folk i rörelse.. ett rent under att ingen blev ihjälkörd.
Börjar kännas som att övre makter inte vill se mig på en hoj :D
Framerate
2003-03-19, 10:45
Jag var oxå nära OLYCKA i helgen.
Kört rundor på kurviga sjuttiovägar på jakt efter grusvägar som inte bara bestod av gyttja. Hittade inget bra och sträckte ut på en rak nittioväg. Riktigt härligt med bubbelpoolsmassage av fartvinden, nästan 15 grader varmt och skinande sol. Ihaaaa!!! :mrgreen:
Plopp, plopp. :shock:
Två fullständigt omdömmeslösa rådjur hoppar ut från skogen på ena sidan vägen och in i skogen på den andra sidan. Mitt framför näsan på mig. :shock:
Finns makalöst mycket vilt här i norra Skåne. :SkullXX:
"Antalet viltolyckor i Skåne förra året var drygt 2200 varav 120 med älgar inblandade, 1900 med rådjur och 220 var vildsvinsolyckor."
Av dom 2200 är nog 80% runt där jag bor. :mad:
DÄRFÖR hatar jag nittio+ vägar! :88XX88X
Tacka vet jag rejält kurviga grusvägar! :)
Pettersson
2003-03-21, 12:07
Själv kraschade jag med en taxi med min 125 Dt för några år sedan. Kom inne i ett villa omrdåde strax över laglig fart (ca 40) precis nedanför en backe glider helt plötsligt en taxi fram utan att ha stannat vid stopplikt. Kan lugnt säga att det tog tvärstopp, hojen stanna kvar men jag flög över bilen och missa en övergångsskylt med en meter i luften. När jag landat och tittar litte omkring ser jag att huvet precis missa en stålskod refug. Hela min hoj var demolerad och bara och lösa in, hjulupphängningen på taxin var sabbad och vänster bakhjul hängde i slamsor. Som tur var erkände Taxi killen direkt. Sen blev det illfärd till sjukan men inte ett fel på hela kroppen. Var ruggigt mörbultad däremot.
Mvh Erik
vBulletin® v4.1.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.