handdator

Visa fullständig version : Abstinens

Henka
2003-01-31, 13:44
Jag trodde inte att det kunda vara så här illa att inte ha möjlighet att köra hoj.......abstinensen är helt otrolig.

SOE-forumet är jag inne på minst 10ggr/dag och hoppas att finna något nytt och roligt att läsa, oftast finns det ju det, men inget som minskar abstinensen. Definitivt inte "På 2 hjul" filmen, inte heller slangsningen förbi ARN-xpressen. Läser man igenom förra årets 100%-rapporter börjar höger handen rycka helt okontrollerat, (Gasa på mc, alltså, inget annat :8-8x: ).

Vad gör man, köper vinter mackor, visst....men man ska ju ha nått att åka på...hojjarna står ju ned plockade i väntan på delar....

Det enda som gäller är att försöka jobba istället.........NOT...........kolla ännu mer på SOE-forumet.........YES

Hur löser Ni abstinensen???

Pasi
2003-01-31, 14:00
Hur löser Ni abstinensen???

Abstinensen går inte lösa på annat sätt än att köra mer hoj (läs inte bara under "Körningar" utan häng på också), och ju mer man kör desto mer beroende blir man. Kollar man på film, läser tidningar så snarare ökar abstinensen istället för minskar.

Var förutseende och skaffa hem nya delar i tid (gärna ett lager av reservdelar på det som brukar paja) och undvik stillestånd. En KTM EXC är också ett säkert kort, de bara går och går :tummenupp:.

XRV Hasse
2003-01-31, 17:21
Förstår ditt dilemma Henke, går omkring och "lider" själv då min fetto-bike är under ombyggnad, väntar på delar och väntar på delar tills man blir galen. :shock: :8-8x: :oox: :44re3:
Det är bara att se sanningen i vitögat, du har (liksom jag och många andra) ett beroendeproblem, att kontakta AMC (Anonyma MotorCyklister) är inget alternativ, köra är enda räddningen.
:X-X :tummenupp: :twisted:

exiteme
2003-01-31, 18:56
Bästa sättet att få bort abstinenset är att ge efter... Har precis fått sänkt min DR så att jag når ner med fötterna. När vi dessutom köpte en ny crosshjälm igår, var det bara att ge efter...hehehe... Några mil på hojen i
-5 grader var kallt, men ingen match för en redig viking.... :cool:

wrSteffe
2003-01-31, 19:07
Efter nästan 2 veckor med plusgrader är det äntligen minusgrader och snö här i sthlm igen så nu blir det åkning på sjöisar och timmervägar och vipps är abstinensen borta.

Björklund
2003-01-31, 22:56
Jupps, i morgon blir det några timmar runt Arlanda för att stilla mina abstinens.

Henka
2003-02-03, 09:39
Kanske abstinensen lägger sig mot mitten av nästa vecka, tills dess är den outhärdlig....

Ny hoj anländer förhoppningsvis på tisdag, med dubbmackor...:D :mrgreen: :lol: :cool: :D :D :mrgreen: :lol: :cool: :tummenupp:

Skall kolla på SOE-teaser 2, under tiden.........Lär inte minska ryckena i höger handen.....

Björklund
2003-02-03, 09:42
Ny hoj anländer förhoppningsvis på tisdag, med dubbmackor...:D :mrgreen: :lol: :cool: :D :D :mrgreen: :lol: :cool: :tummenupp:

Vad blir det för något?

Henka
2003-02-03, 09:53
Om allting funkar som planerat och byxorna håller så blir det en XR650R '00:a. Har kollat mycket på KTM's nya 625'a, Husas 650FE, och Qvarnas SM570RR, men de känns som för mycket skruva till för mycket pengar. Men är XR'en helt fel när jag väl börjar köra den, så är det bara att byta. :tummenupp:

xrperra
2003-02-03, 13:28
En Xr 650 R är aldrig fel :cool: :tummenupp: :tummenupp:

Harley
2003-02-03, 14:52
Skönt att höra att det är fler som har abstinens. Mina "vanliga" svensson kompisar (dom som inte kör hojj :mrgreen: ) måste tro att jag är helt skadad vid det här laget. Jag pratar bara hojj hojj hojj, och vill ut och åka. Känner mig lite lätt mobbad...

Då känns det skönt att kunna glida in på SOE och läsa just sånt här :D då inser man att man INTE är ensam med att vara mc störd :p

peter
2003-02-03, 15:54
Själv ses man som idiot då man kör hoj till jobbet. Jag körde även igår i snöstormen kl 20:00 på kvällen, men det var jobbigt då det var snorhalt och sösn frös på brillorna. Men imorse var det blidväder så då var det underbart att gasa ut lite.

Förhoppningsvis kommer jag att kunna köra kontinuerligt nu!

:tummenupp:

Framerate
2003-02-04, 11:40
Jag avundas dig inte Peter!!
Jag föredrar hetta och damm framför snö, regn, kyla och lera. Usch, hur kan du? Har du ingen bil? :lol:

peter
2003-02-04, 14:58
:D
Jodå...
Men ballhetsfaktorn att sladda runt i en sunkig Celica från 87 är vääääldigt liten!!!
Det är alltid barmark (nästan) i Malmö!!! HEHEHEHE
:tummenupp:

Framerate
2003-02-13, 12:22
Det är alltid kallt i Malmö! Fy vad det är kallt i Malmö. Jag har hört att Karlskrona ska vara kallare, men jag tvivlar på det. Malmö är värst. :mrgreen:

peter
2003-02-13, 15:03
Hehehe.. Man kör sig varm!!!

Jag kör till jobbet var dag... Celican står vid garaget och jag vet inte om den startar ens!! :tummenupp: :cool:

dots
2003-02-19, 20:52
Eller man ta'r med Dansk Off-road MC Klub til Trangia Træf :cool:
Jeg var lige afsted 14.-16./2. og køre ræs :8-8x: Lejrplads i granskoven med rigtig mange gode løgnehistorier, øl og fest i -12 grader :D
- dots -
Honda CRM125R

Totto
2003-02-20, 08:53
Var in o kollade på min Adventure i garaget. Vilket sug det blev. Vill ut o åka.
Enduroåkningen räcker snart inte till för att dämpa Ångestattackerna.
Så fort man ser en torr vägsträcka så rycker det i högerhanden.
Tur att enduron finns så man kan ta udden av begäret o göra det uthärdligt.

Henka
2003-03-13, 14:21
Det är mycket snack här på forumet om hur man botar sin hoj-abstinens.
Jag besiktigade hojen igår (UA), och drog en repa i grusgropen och lite grusvägar tills det blev mörkt.

INTE FAN HJÄLPTE DET INTE!!!!, jag blev bara ännu mer sugen och irriterad för att jag inte såg att köra mer.

Skall ut och köra efter jobbet idag igen och se ifall jag kan minska besväret lite i alla fall.

Engen
2003-03-14, 08:07
YES!!
Köpte hoj igår! Blev en XR650R -01:a med dubbisar och motardkit!! :X-X
Nu ska väl abstinensen snart lägga sej... eller kanske öka ännu mera...

Björklund
2003-03-14, 08:47
YES!!
Köpte hoj igår! Blev en XR650R -01:a med dubbisar och motardkit!! :X-X
Nu ska väl abstinensen snart lägga sej... eller kanske öka ännu mera...

Grattis! Då kommer du till Arlanda Statoil på söndag antar jag?

Engen
2003-03-14, 08:52
Både jag och Henka skulle jävligt gärna komma, men vi åker till Åre på lördag morgon. Nästan så att man vill stanna hemma i stälet.

Arno
2003-03-14, 16:38
Grattis Erik! Då kanske du hänger med på lite bana i Sommar? :cool:

Engen
2003-03-17, 13:41
Får se hur biten jag blir av motard.
Känns som att risken är ganska så stor...

Arno
2003-03-17, 18:23
Hehe :mrgreen: