Visa fullständig version : Träning
XRV Hasse
2002-12-01, 10:37
För att hetsa mig själv skulle det vara kul att veta hur alla andra tränar, för mig är vinter lika med uppbyggnadsperiod inför nästa säsong.
Mina aktiviteter ser ut ungefär så här:
Jobbar som sopgubbe och lyfter ungefär 30 ton sopor i veckan. Det är främst axlar, armar, nedre delen av ryggen, mage och ben som får jobba.
Eftersom jag har dödat mitt intresse för löpträning så får jag ta det på jobbet också, lägger in snabba ruscher (intervallträning) till och från sopbilen/hämtställe. Under en normal arbetsdag förflyttar jag mig till fots mellan 0.8-1.8 mil och aldrig utan börda (bra mjölksyreträning för benen).
Har köpt en sån där fånig grej man rullar framför sig på golvet, :8-8x: är grym främst för mage och korsrygg.
Min fru sköter massagen av ömma och stela muskler och min Kinesiolog balanserar upp hela kroppen så att musklerna jobbar med varandra istället för mot varandra och ser till att allt fungerar optimalt. Måste göras regelbundet och är för mig den viktigaste punkten.
Ska lägga in mer stretching för smidigheten och cykling för benen.
Den mentala träningen pågår hela tiden, såväl i vaket som sovande tillstånd.
Själva körträningen har blivit ganska mager på sista tiden, är desto mer laddad när jag äntligen kommer ut.
Försöker mig på en försiktig viktminskning så totalvikten på ekipaget blir lägre=snabbare. Billigaste sättet att trimma (endast för feta killar, inget för Calle å Mange typer) :mrgreen:
Björklund
2002-12-01, 13:17
Jag går upp ca 09:00 går till jobbet. Sitter och slösurfar fram till 10:00 då är det fika med någon kaka.
11:00 Kollar mailen och svarar på de jag orkar.
12:00 Lunch
14:00 Kolla om det har hänt något på SOE-forumet
14:30 Snackar skit med arbetskamrater
15:00 Kollar om det kommit något viktigt i mailen
16:00 Städar lite och väntar på att jag kan gå hem
19:00 Äter fet mat, gärna kebab och pizza.
Jag får nog börja träna tror jag...