Visa fullständig version : Träning
XRV Hasse
2002-12-01, 10:37
För att hetsa mig själv skulle det vara kul att veta hur alla andra tränar, för mig är vinter lika med uppbyggnadsperiod inför nästa säsong.
Mina aktiviteter ser ut ungefär så här:
Jobbar som sopgubbe och lyfter ungefär 30 ton sopor i veckan. Det är främst axlar, armar, nedre delen av ryggen, mage och ben som får jobba.
Eftersom jag har dödat mitt intresse för löpträning så får jag ta det på jobbet också, lägger in snabba ruscher (intervallträning) till och från sopbilen/hämtställe. Under en normal arbetsdag förflyttar jag mig till fots mellan 0.8-1.8 mil och aldrig utan börda (bra mjölksyreträning för benen).
Har köpt en sån där fånig grej man rullar framför sig på golvet, :8-8x: är grym främst för mage och korsrygg.
Min fru sköter massagen av ömma och stela muskler och min Kinesiolog balanserar upp hela kroppen så att musklerna jobbar med varandra istället för mot varandra och ser till att allt fungerar optimalt. Måste göras regelbundet och är för mig den viktigaste punkten.
Ska lägga in mer stretching för smidigheten och cykling för benen.
Den mentala träningen pågår hela tiden, såväl i vaket som sovande tillstånd.
Själva körträningen har blivit ganska mager på sista tiden, är desto mer laddad när jag äntligen kommer ut.
Försöker mig på en försiktig viktminskning så totalvikten på ekipaget blir lägre=snabbare. Billigaste sättet att trimma (endast för feta killar, inget för Calle å Mange typer) :mrgreen:
Björklund
2002-12-01, 13:17
Jag går upp ca 09:00 går till jobbet. Sitter och slösurfar fram till 10:00 då är det fika med någon kaka.
11:00 Kollar mailen och svarar på de jag orkar.
12:00 Lunch
14:00 Kolla om det har hänt något på SOE-forumet
14:30 Snackar skit med arbetskamrater
15:00 Kollar om det kommit något viktigt i mailen
16:00 Städar lite och väntar på att jag kan gå hem
19:00 Äter fet mat, gärna kebab och pizza.
Jag får nog börja träna tror jag...
F-n Hasse......du gör ju så man skäms nästan :oops:
Har funderat lääääänge på att börja simma. :?:
Annars handlar det nu om att få min rygg och mina handleder att bli bättre efter avåkningen i sommras. Har fortfarande ont.... :sad:
Men jag är ändå glad att det inte gick värre......
Själv kör vi runt på grusvägarna i Skåne...
XRV Hasse
2002-12-01, 21:43
Arno skrev:F-n Hasse......du gör ju så man skäms nästan :oops:
Oj !! :shock: Sorry det var inte det som var tanken, det kanske är jag som ska skämmas :oops: . Kände mig så jä-a lat när jag ritade ner det där. Tyckte att jag borde vara ute och löpträna (fick dåligt samvete när Calle skrev att han va ute och kuta innan GGN) för att få igång flåset lite mer, man blir så slut av att bära Affe att man bara står och flåsar i en kvart. Ville ha en morot för att orka driva mig till lite seriös träning, trots allt räknas inte jobbet till 100% i mina ögon, det är mer en underhållande faktor för att gubben inte skall säcka ihop helt. :mrgreen:
Muskelförtvinning, stelnacke och musarm är den enda träning mitt jobb ger mig :SkullXX: förutom innebandyn på fredagarna.
Annars föredrar jag nytto träning som att gräva och rulla sten, fälla träd och hugga upp ved, renovering av alla de slag. Finns det inge nyttoträning att göra förtillfället så händer det att man smiter in på gymet och kör några basmuskel övningar för främst ben, rygg och armar. Sommaren och hösten har varit ganska enduro intensiva, så gymbesöken har inte behövts. Bättre och roligare träning, för både flås och styrka, än enduro/cross existerar inte.
Åka hoj är väl träning så det räcker?
Tränade som satan för några år sedan. Sen brände jag ner i diket i 170 blås med min gamla RF900 som jag hade då. Efter det så gjorde det så jäkla ont överallt och sen har jag inte orkat komma igång igen.
Suck, snart ser man väl inte fötterna längre.
Min BÄSTA träning i år var att skilja mej och hänga på krogen o träffa nya fruntimmer! hehehehe
Jag har aldrig varit mycket för att träna, men har faktiskt börjat nu.
Kör tre styrkepass i veckan. Mest armar och överkropp.
Motivationen är nästa hojsäsong. Var i ett antal situationer där jag kände att muskelstyrkan inte räckte till.
Innan min trampcykel blev stulen körde jag 18 km. (till och från jobbet) varje dag. Nu får det bli spinning istället.
Annars tycker jag att den mentala biten är svårast. Våga mer..
Efter att jag gick upp 4 kilo under sjukperioden har jag börjat träna på rossmaskin 4-5 ggr i veckan. Ger faktisk effekt och håller mig i trim, men när jag kanb hålla på som vanligt blir det väl den gamla träningen igen: hojåkning och långturer till fots på >1mil en till två ggr i veckan.
Hur lång tid tar det att promenera en mil? 40 min?
löpa 1 mil = 40 min.. skulle vilja påstå att du håller ett bra tempo då..
har för mig att arméns "soldatkrav" ligger på 55 min..
Jag har faktiskt ingen aning om hur lång tid som är rimligt...
Innan tränade jag på Nautilus... Men där fick men fel sorts styrka tyckte jag...
För mig tar det mellan 1 och 1,5 timme beroende på motivation och tärräng ;)
Man kanske skulle promenera lite mer... det ä rätt skönt att gå faktiskt... Kan inte springa då min rygg e kass...
XRV Hasse
2002-12-02, 21:41
Vet inte om jag törs sticka ut hakan igen efter gnäll från blekfet oäkta finne :8-8x: men jag chansar.
Är ganska torsk på att "promenera" eller "vandra" som jag hellre kallar det, skön sysselsättning i meditativ anda som jag försöker göra så ofta som tiden tillåter, gärna med campingkök i bagaget. Prioriterar skogsmark, ibland med stavar. Kul att träffa Älgar och andra småkryp som bor i skogen.
Kanske skulle dra ihop några som tycker det känns meningsfullt att ut och knalla?
Håkan Månsson
2002-12-02, 22:46
:thumbs up:
Hmmmm fanns inte den smilen :?
xrv hasse sopgubbe? tufft been there done that fast det va på soppämtarna innan skattemyndigheten hälsade på å la ner verksamheten
Kanske skulle dra ihop några som tycker det känns meningsfullt att ut och knalla?
Gärna det. Är alltid med på sånt. :)
Jag skickar med min Schäfer, han gillar långpromenaderrrrgrrr..
Ja år åxå med på typ skogsprommissar :mrgreen: , med tanke på att jag inte kan springa pga inopererad märg-spik (39cm) i underbenet som är krökt och inte går att få ut. :cry:
XRV Hasse
2002-12-03, 20:18
Pasi skrev:Jag skickar med min Schäfer, han gillar långpromenaderrrrgrrr..
Toppen Pasi, jag saknar nämligen min jycke när jag är ute och går :D
Då handlar det väl bara om att försöka få till ett datum, inte helt lätt i dessa tider, återkommer i ärendet :mrgreen:
Hur vore det med en tillnyktringspromenad den 1. Januari? :mrgreen: För tufft?
Pomenad NÄÄ själv tränar ja hårt me 6-pack tunga lyft ÅKA eller mer exakt GASA MVFÖ JOOO
XRV Hasse
2002-12-10, 19:58
Just den dagen är jag fullt upptagen med att sova :X00889X:
Hagenblad
2002-12-13, 09:05
Gjorde ett test och gjorde armhävningar hemma i förrgår. Sist kunde jag göra 50 på raken, nu var jag död vid 20. Känd mig som en gammal gubbe. Fyfan vilken form asså. Som det ser ut nu kommer jag köra rullator på ggn. Idag har jag täningsvärk. Får nog fan ta mig i kragen nu. Men det är så tradigt att träna ensam. Ska köra mycket cross framöver. Jobbarpolarna ska köpa hojar nu, så jag slipper köra ensam på sydsidan. Mange kanske kör också... :-(
Mange Dr
2002-12-14, 18:05
Jag kör nästan varje dag här i rönninge
nu har jag tagit bort kåpan på lastbilen då kan jag åka runt och prova lite spår.
karlsson
2003-01-04, 01:11
nu dricker jag folköl å käkar saltapinnar så ingen behöver känna sig värdelös för att dom inte tränar(jag gör det för er)
Hagenblad
2003-01-04, 10:21
Har tagit det första steget till "total beefcake beachhunk 2003" och köpt en pinne man hänger i dörrkarmen och gör armhävningar i. Fyfan vad jobbigt. Inte för att jag hänger i den ofta, men möjligheten finns i alla fall.
Mange Dr
2003-01-04, 10:24
Ut och spring i snön Det är bästa träningen
Calle du kan väl reka lite Endurospår när du är i skogen och luffsar
Hagenblad
2003-01-04, 10:27
Har redan massa spår asså, men kuta är ju bra som fan. Springa uppför Hammarbybacken idag t ex.
vet inte vad som flög i mig men ja vart väll förbannad på någe å drog ut å kutade ist (första ggen på 2 år tror ja) :SkullXX: aj aj aj :oops:
kom på ett bra tips i mörka skogen går mkt bätter att mumla en ramsa för att koma in i andra andningen tex kart-kjell-vägen flämnt-flås-fläm kart-kjell-vägen ..osv alt pål-a-malm flås-flås-flås :tummenupp:
Såg en ny tävlingsgren på TV3 igår, världensstarkaste man eller nåt sånt.
MC-press hette den och gick ut på att lyfta en Yamaha cross på raka armar över huvudet, såg rätt tungt ut och svårt att få till balansen. Jag tror att det var en 250 2-takt, nästan hundra pannor eller?
vBulletin® v4.1.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.