Visa fullständig version : Julklappar
Hagenblad
2002-11-28, 14:52
Jahapp. Nu är det julmånad om nån dag och lite smådött på forumet. Tänkte höra vad ni satt upp på tomtens önskelista. Och då menar jag såklart grusåkar- eller he-man-faktorhöjande prylar.
Ny hoj!! Men jag tror HSB har lite att säga till om tyvärr.
Husa 650, Qvarna 570 eller XR650R står det mellan.....
HSB = Hon Som Bestämmer
Tror inte på tomten har slutat med klappar till alla sen 20 år men har en liten vårönskelista till moppen Mikuni 33mm med accpump pigg tornadokam å smidd lite lättare å något komphöjande kolv till PG 378158-0 för bidrag :8-8x: Å du henka ring mig för ett kanonerbjudande !!! 0708271277
Mange Dr
2002-11-28, 18:22
själv skall jag hämta liteförskott på klapparna
det blir 2 taktsrök i skogen rönninge nu :mrgreen:
Tvåtaktsrök sörjer med dig mange
Mange Dr
2002-11-28, 18:51
va har inte bolibompa varit
(tack för däcksjärnen)
calle din plåt ligger hemma hos mig pingeling
Jag önskar mig en däckskrängare och en automatisk hojtvätt. Även ett 595 kit att kunna hänga på när det nalkas motardkörning vore trevligt att ha.
Förresten, God jul på er alla! :)
Jag vill gärna få en förgasare som bestyckar sig själv, högkompkolv samt ett fett helsystem till att börja med.
Har redan fått en beggad uppsättning e-dubb däck för en 2-hundring av Jul-Janne... :D
Mange Dr
2002-11-28, 22:07
fan vad kul arno då kan du kör upp hojen på lastbilen Och komma köra enduro.
Välkommen
Ja, bara att vänta in snön....Hoppas............snart.......... :-D:
Björklund
2002-11-29, 11:39
Ny bakskärm, nya blinkers och ny baklampa.
Jag hoppas även att det blir ett SOE-tygmärke!
Vad kostar KTM blinkers? dom är väl ganska små har jag för mig.
Tomten. Det är bara att slänga upp storlädret och handla, vad är svårigheten. :lol:
Var köper man en höjnings sats till styret och vad kostar den.
(så man kan tipsa tomten) :)
Janne S
Har för mig att dirt-bike har.......?
Mange Dr
2002-11-29, 19:16
Jag köpte min höjning för en mycket bra peng ca 200 dirtbike
Bra kvallitut
XRV Hasse
2002-11-30, 11:09
Höjningssats, alu-styre, IMO-box, rallykåpa, bakskärm, hasplåt, lack, motardhjul med medföljande skinnställ, endurodubbat, rallydubbat, bildubbat, portad topp, drevsats typ 15/48, alu-bakram, dragkrok på bilen, släpvagn, stort garage med många bra verktyg är det som verkar viktigast just nu. Sen skulle det inte vara fel med någon tokig sponsor som kunde ge mig en free ride till nå´t ökenrace:mrgreen:
Dubbdäck, nya stövlar, alustyre med höjningssats och en fet förknasare.
Hoppas tomten läser detta! :D
Min önskan e en Highlander Outback...
Jag skulle nog kunna tänka mig att byta in min VTR mot en LC8 :roll:
XRV Hasse
2002-11-30, 19:38
F-n Arno! Du skulle vara grym på en LC 8 :X-X
Hagenblad
2002-11-30, 20:41
Hoppas tomten läser detta! :D'
Japp Tomten läser självklart på SOEs hemsida. Spårade hans IP till nordpolen i förrgår.
300 för alla fyra med kabel och lampa. Kolla med Olle
F-n Arno! Du skulle vara grym på en LC 8 :X-X
Ja, med tanke på att jag vägrar släppa dig för långt framför mig skulle man väll bli tvungen....... :cool:
Björklund
2002-11-30, 22:15
Jag skulle nog kunna tänka mig att byta in min VTR mot en LC8 :roll:
Arno byt! Jag måste bara få se den hojjen live!
Ja, då måste tomten först ge mig en så där 50 lök som jag kan ge emellan......Å med tanke på barnsjukdommar så kanske man ska vänta men å andra sidan.....You only live twice :-D:
300 för alla fyra med kabel och lampa. Kolla med Olle[/quote]
Olle who :roll:
Det torde väl vara Olle Ohlsson (öken olle) vid Trosta gård (arlanda)
XRV Hasse
2002-12-01, 09:45
Arno skrev:
Ja, med tanke på att jag vägrar släppa dig för långt framför mig skulle man väll bli tvungen.......
I den tunga klassen har jag ännu inte hittat några konkurenter, Stoffe kommer helt klart bli tuff att hantera när han börjar köra Affe och med dig på en LC 8 så får man väl så man tiger antar jag. Mike och Tysken räknas inte eftersom deras hojar är för lätta för att vara riktigt tunga :8-8x:
Och du Arno, apropå.....You only live twice
Är inte du (med tanke på tidigare leverne) inne på din andra omgång nu?
Vänta inte för länge :mrgreen:
Arlanda låter bra, ska jobba där ett par veckor framåt. Var ligger Trosta gård kanske någon som har tel.nr till honom?
Hagenblad
2002-12-01, 16:06
Överst på länksidan
Hagenblad
2002-12-01, 22:36
Jag önskar barkbusters till min cross. De som sitter på nu kan max klara en krock med ett eklöv, och jag ser min fingrar knipsas av mot trädstammar.
Sedan önskar jag loppor på samtliga tändstift på soes hojar i ggn03, utom mitt.
:SkullXX:
Och du Arno, apropå.....You only live twice
Är inte du (med tanke på tidigare leverne) inne på din andra omgång nu?
Vänta inte för länge :mrgreen:[/quote]
Nej,det är bara det att jag funderar på lägenhet i stan och du har rätt, det är lågt räknat med andra omgången. Snarare femte eller nått. :D
Men förr eller senare vill jag ha en äventyrs-best med öken stajjl :cool:
XRV Hasse
2002-12-02, 21:30
Calle skrev:Sedan önskar jag loppor på samtliga tändstift på soes hojar i ggn03, utom mitt :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Sorry Calle, men det funkar inte! Tomten delar bara ut snälla julklappar, annars var det en kul idé :mrgreen:
Fusk kallas det!
Var på Olle Ollson idag, mycket fina hojar att önska sig :8-8x:
Några blinker blev det inte kosta 360+ moms och var nästa lika stora som mina original. Hittade ett 14 drev så nu kanske jag oxå kan slanga med lite träning. Tror jag skall önska mig ett par crosskängor och ett Renthal styre.
Jag var hos Olle Ohlsson i lördags och köpte 4 KTM blinkers, efter att jag
lessnat på att byta lampor i mina miniblinkers.
Men det fanns ingen höjningssats som passa till mitt tunna orginalstyre.
Så man får hoppas tomten kommer med ett nytt styre. :roll:
Olle berättade att han snart skulle flytta till större lokaler.
Mange Dr
2002-12-09, 17:34
jag köpte höjnings satts av Dirtbike Västberga
Borde passa
Jag var förbi Dirtbike i lördags och dom hade ingen
höjningsats som passade till mitt 22 mm styre.
Mange Dr
2002-12-10, 18:30
byt till Fatbar maaan
Grymt bra håller mycket bra 750 pix någonstans
Calle skrev:Sedan önskar jag loppor på samtliga tändstift på soes hojar i ggn03, utom mitt :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Calle, det mesta du och Jonas kan önska er är att jag ska ha 10 minuters tankstopp + 20 minuters hojmeck på GGN2003 som jag hade nu senast.
Lyckas jag bara hålla cykeln rullande under hela racet så får ni andra inom SOE se er fett avhängda på GGN2003. Önska dig hellre en stor tank, 2-takt dricker soppa som en törstig kamel dricker vatten eller en ny kolv. (Hmm, kanske lite tidigt att börja med psykningarna vad vet jag, men nu är man taggad som fan... :mrgreen: ) Mange kan bli giftig ifall han inte blir överkörd och Jonas har några minuter att tjäna på att hoppa depåbesöket, så det blir till att hålla hyggligt tempo. Det blir helt enkelt en match 2-takt vs 4-takt (där 4-takt segrar tillslut :8-8x: )
Inom några få år kommer 2-takt inte att vara tillåtet trenden har redan bbörjat i tävlingssammanhang alltså MVH
Loppenblad 4-takt får inte loppor, klia på MVH
Hagenblad
2002-12-10, 20:10
Calle, det mesta du och Jonas kan önska er är att jag ska ha 10 minuters tankstopp + 20 minuters hojmeck på GGN2003 som jag hade nu senast.
Lyckas jag bara hålla cykeln rullande under hela racet så får ni andra inom SOE se er fett avhängda på GGN2003. Önska dig hellre en stor tank, 2-takt dricker soppa som en törstig kamel dricker vatten eller en ny kolv. (Hmm, kanske lite tidigt att börja med psykningarna vad vet jag, men nu är man taggad som fan... :mrgreen: ) Mange kan bli giftig ifall han inte blir överkörd och Jonas har några minuter att tjäna på att hoppa depåbesöket, så det blir till att hålla hyggligt tempo. Det blir helt enkelt en match 2-takt vs 4-takt (där 4-takt segrar tillslut :8-8x: )
Hahaha, nu börjas det med ursäkter igen. Pasi, du borde vara gammal nog att veta att ord väger väldigt lätt inom sport, det är handling som gäller. Om du tycker det är läge att polera hojen mitt i en tävling, så gör det. Men du kan inte skylla på det i efterhand...
Angående tankstopp lånar jag Tyskens 32litare.
Björklund
2002-12-10, 23:51
Hoppas de förbjuder 2takt innan GGN. =)
Jag är redan sugen på GGN. Jag planerar att behålla hojjen till hösten och sen köpa WR426 eller KTM400 eller 520.
Annars har jag nog ingen chans att spöa er. Spöa Calle är mitt mål iaf.
Haf hopp Björkis till GGN tvåtusensju äre dom borta MVH
AW skulle du inte kränga din 520 eventuellt, kanske Jonas är intresserad?
Björklund
2002-12-17, 00:03
AW skulle du inte kränga din 520 eventuellt, kanske Jonas är intresserad?
Visst! AW, du får 30 lax i morgon om du vill! :D
De grönt när får ja resten?? seriöst bud ??så kanske de kan bli nåt??
Björklund
2002-12-17, 22:14
De grönt när får ja resten?? seriöst bud ??så kanske de kan bli nåt??
Jag vill inte ha en endurohoj innan hösten...
vBulletin® v4.1.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.