Visa fullständig version : Björklund, hur "känns" din kamera?
Hur känns din DV-kamera? Liksom, känns den gedigen eller plastig eller ok? Är helt inne på att köpa en kamera, och din verkar vara den som ligger bäst i pris. Har kollat på sony, men de kändes plastiga, dessutom dyrare. Panasonic verkade skitbra, men dyrare om man ville ha med analog ingång. Har varit runt lite och kollat men inte hittat nån att klämma på ännu. Inte så många som säljer Canon. Expert säljer vet jag, men där hade de ingen hemma, inte ens ett visningsex.
Kort sagt, vad tycker du om din kamera?
Björklund
2002-11-20, 18:54
Hmmm, har inget att jämföra med. Den är ju i plast så visst känns den llite plastig. :X00889X:
Filma i mörker är den kass på. Men hade kanske önskat sig lite mer analog zoom.
Jag har nästasn bara filmat med hjälmkamera och har inte gjort några mer grundliga test utan den. Men jag tycker den är helt OK.
Och vad jag kunde hitta så fanns det ingen billigare.
Liten och smidig. Får ner den i min camelback utan problem. Även fast jag har ett litet hemmagjort skydd rrunt om den.
Jag har inget att klaga på den ännu. Men har som sagt inte hunnit testa så mkt heller.
Du kan få kolla på den, jag gissar att nästa gång jag kör hoj blir i gokarthallen i södertälje efter Jul.
Tack för det. Vore intressant att känna på, det måste ju finnas någon affär i stockholm som säljer dem, måste bara leta rätt på en. Vore ju kul om man kunde filma i mörker också, men där är väl de flesta rätt dåliga, jag menar, det är ju inga nigthvisionlinser som sitter på, eller hur?
Panasonic Gs5 är ju snäppet mindre, men då rusar ju priset till drygt 11 000 om man vill ha med analog ingång som faktiskt är ett måste.
Tack för synpunkterna!
Björklund
2002-11-21, 00:24
Jag är glad amatör. Kan inte så mkt om sånt här.
Min har "Nightmode" och "Very little light mode".
Det senare funkar OK och det andra uruselt. Min kompis har en annan kamera (minns inte vilken) och han har infrarött som lyser upp (svartvitt).
Jag tycker min är bra förutom i mörker då.
XRHasse, du har ju en oxå. Vad tycker du om din?
per-anders
2002-11-21, 07:58
och för sakens skull undrar man då förståss vad för kamera som Björklund har? :shock:
Björklund
2002-11-21, 08:45
http://www.cyberphoto.se/canon/video/mv500ieu.shtml
XRHasse, du har ju en oxå. Vad tycker du om din?
Jag köpte min i somras. Tycker den är jäkligt bra. Men som du skriver, kass när det mörknar. Den har program som man kan använda för olika förhållanden, solsken i skidbacke, typ, eller solig sandstrand. Jag har inte kollat så mycket på de där programmen. Men för vanligt bruk funkar den jättebra....
vBulletin® v4.1.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.