Visa fullständig version : XT600 -88 som offroad/enduro?
Funderar på att byta till mig en XT600-88 att ha som lekhoj. Någon som har erfarenheter av denna maskin? Tror ni att man kan köra enduro med den ? (vill prova på det).
Är nybörjare utanför vägen...
Hagenblad
2002-10-29, 08:31
Den hojen ska du inte köra enduro med. Tyng som fan och luftkylningen kommer inte räcka till om du inte håller över 30 km/h i spåret. Stigar kanske. Sunken körde ju sin XL600 som blev för varm. Men å andra sidan kan den väl inte kosta med än några tusen och då kan du ju köra tills den skär bara för sakens skull.
Vad byter du ifrån egentligen?
En GPz550 -82:a.. den är nog ännu sämre på enduro :mrgreen:
XT600 är väl mycket närbesläktad med TT600, som väl duger till enduro.. Vad skiljer egentligen?
XT 600 är definitivt ingen Endurohoj. Räkna med 160-170 kg vikt beroende på innehåll i tanken. Med normal trim kommer du upp i kanske 42 Hk på bakhjulet.
Skall du testa på Enduro behöver du komma ner i vikt på maskinen till ca 120 kg. (Om du inte är djävligt stark). Enduro: "The nobel art of carrying a motorcykel on your back".
Har själv en XT600 som iofs kan fås att fungera hyfsat på grus.
Skillnad på XT - TT:
TT något lättare, något mer effekt, bättre stötdämpare (Öhlins). Inte heller detta någon endurohoj.
NEJ den cyckeln är ingen rolig endhoj men ja kan varmt rek honda ´xr400r som en kanonbra allraondhoj köp en sån istället så blir du mer nöjd MVH
XT 600 är ingen endurohoj, den är okej på grusväg men inte mer.
TT600 är lite lättare, högre, bättre fjädring, längre fjädringsväg och annan utväxling i låda o drev.
TT600 är dock en bra allroundhoj om du inte har så mycket stålar, lättservad är den också.
Har själv haft både XT o TT, TT;n körde jag både södertörnspåret och
GGN med, ganska tung att baxa runt men det gick.
Körde även en sväng till Österrike på småvägar med den, inget att rekommendera för folk med känsliga bakdelar dock.
Försöker då hitta en lämplig TT alt XR istället för XT:n
Tack för tipsen.. Nu ska jag bara hitta någon som vill ha GPz:an :roll:
vBulletin® v4.1.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.