handdator

Visa fullständig version : Halland

Dr John
2002-10-29, 00:16
Hur ser egentligen vår geografiska täckning ut? Finns det någon mer SOEare än jag som är från Halland? Vore kul att få tips och tipsa om goa sträckor att köra.
var hittar jag smileisen som visar arslet?

Björklund
2002-10-29, 00:42
Jag är från Falkenberg från början. Har lite småvägar från Falkenberg upp till Skönevad och tillbaka. Tyvärr en del asfalt.
Är där tyvärr inte så ofta längre. Och när jag väl är där blir det inte så mkt åka.

peter
2002-10-29, 08:30
Tjena DR John...

Landskrona här, det är väl inte mer än typ 15 mil?

I Helsingborg/Landskrona/Malmö området finns det en hel del vägar att köra på.

Björklund
2002-10-29, 09:10
12 mil från Laholm och kanske 25 mil från Kungsbacka.

XR MATTE
2003-02-16, 15:27
HELSINGBORG.
Har ju ett par feta grustag uppe vid åsen...Inte så långt från dig :tummenupp:

peter
2003-02-17, 09:22
HELSINGBORG.
Har ju ett par feta grustag uppe vid åsen...Inte så långt från dig :tummenupp:

Vafan... körsugen eller? VI ska troligen ut nästa eller nästa helg och köra... Ska du med? Vi drar kanske till Revingehed om vädret tillåter!

Annars får vi gasa en annan dag ju!

XR MATTE
2003-02-17, 11:42
Håller på att byta blås, sen ska jag bänka den, men jag kanske är klar till helgen. Hör av dig om tid och plats. :tummenupp:

Mvh. Matte

peter
2003-02-17, 13:35
Håller på att byta blås, sen ska jag bänka den, men jag kanske är klar till helgen. Hör av dig om tid och plats. :tummenupp:

Mvh. Matte

Javisst... hade vart skitkul om vi blir några stycken ju!!!!
Hoppas det är liiite varmare då!!!! Vi kör från Malmö (Jag har flyttat dit nu) via Klågerup, där finns det en suveränt lång grusväg på 1,2 eller 1,8 mil med kanonhop... Sedan rätt ut på revinge och gasar....

Du kan maila mig hem: peter.espinoza@telia.com
så kan jag få ditt nummer och så! :cool:

XR MATTE
2003-02-17, 15:18
Låter kul!! Vadå, är där hopp på grusvägen, haha...?
Drar med mig några kompisar på CRF450:or också, men vi kan ju alltid ta en kopp kaffe tills de kommer fram, hihihihi.
Hör av mig.

Matte

peter
2003-02-17, 15:59
Låter kul!! Vadå, är där hopp på grusvägen, haha...?
Drar med mig några kompisar på CRF450:or också, men vi kan ju alltid ta en kopp kaffe tills de kommer fram, hihihihi.
Hör av mig.

Matte

Tro mej!!! När man kommer fort nog hoppar man i backarna på den vägen!!!! Där är en lite lömsk T-korsning som man får se upp med.... Kommer man för fort ligger man i buskarna!!!! :X00889X:

Där är en snubbe som finns på bike (Oj.. jag svor) som kallar sig Schmuck... Han o jag ska ut då iaf!
Hehehe... Dom stackarna med Hondorna kommer väl fram för eller senare!!! :twisted:

XR MATTE
2003-02-17, 16:48
Är där öppettider på revinge, eller är det bara att sticka dit när som?
Ska vi inte lägga in det på körningar i forumet och se om fler är intresserade av att hänga med?
Vad kör du för båge, förresten?

peter
2003-02-17, 22:04
Är där öppettider på revinge, eller är det bara att sticka dit när som?
Ska vi inte lägga in det på körningar i forumet och se om fler är intresserade av att hänga med?
Vad kör du för båge, förresten?

Jo... naturligtvis så lägger vi in det där!!!!

På revinge är det bara att gasa på grusvägarna för allt vad tyget håller...
Men det andra vet jag inget om!! hehehe.. Men en lite avstickare blir det alltid ju.

Jag kör en Yammaha TT600s... 96:a...
Den går som satan så jag har beställt ett nytt drev till den nu...
Kolla in den...

XR MATTE
2003-02-18, 18:24
FET GAFFEL!!! Öhlinare?

peter
2003-02-18, 21:12
Nope.. Jag har Öhlinare bak och WP fram....
Det är fetedämpare!!! :twisted:

lotuz
2003-02-19, 13:15
Har precis flyttat till Lund här.. har inte hunnit plocka ner hojjen ännu (så fort isen är borta).. det är alltså ok att köra på revingehed.. finns det kartor eller dylikt över bra turer där?

peter
2003-02-19, 13:23
Har precis flyttat till Lund här.. har inte hunnit plocka ner hojjen ännu (så fort isen är borta).. det är alltså ok att köra på revingehed.. finns det kartor eller dylikt över bra turer där?

Jag vet faktiskt inte, men det borde det finnas.
När vi kör så utgår vi från Malmö, tar turen via Klågerup, bakom sturup och ut på den otroligt roliga grusvägen... Asfaltsvägen dit är skitrolig med!

Därefter komer vi till Veberöd, sedan finns det ett otroligt vackert Kronhortsområde med fina slingor (Där vi inte kör för det är förbjudet.. :cool: )

Sedan är det Revingehed, där är det miltals med grusvägar!
Om du vill så kan vi sticka till Hovdala skjutfält till våren. Det ligger i Hässleholm och DÄR finns det ännu mer grusväg.
Framerate kommer därifrån någonstans och han vet mer om Hovdala...

Vi kan se hur det ser ut denna eller nästa helg!!! Jag är otroligt sugen nu!!!

Bara denna jäävla :88XX88X vintern vill ge med sej så!!!!

Det är lite kallt att åka långt nu ju lixom...

XR MATTE
2003-02-19, 15:52
Håll till godo :tummenupp:

http://hem.passagen.se/fmckmalmo/presentation/

peter
2003-02-19, 15:58
KOOOLT!!!

Tack!!!!

XR MATTE
2003-02-19, 16:05
Kostar dina gafflar, haha... :wink:

Gott väder idag, synd att man jobbar!!!

peter
2003-02-19, 16:11
HAHAHA!!! Va ska jag ha för gafflar då???

Dom ligger väl på 5.000:- nya? Dessa sitter i orginal på hojen... som Öhlinaren bak!!!! HEHEHEHEHE!!!!!!!! :tummenupp: :twisted:

Jag ska köratill Mitonga Racing och kolla in servic och reparation av tjejens hoj snart... Jag kör var dag... till och från jobbet! Hehehehe

XR MATTE
2003-02-19, 16:18
Spelar ingen roll hur gafflarna är, för framhjulet är ändå sällan mot underlaget, eller hur?! Hihihihi... :twisted:

Har prexis fått på nya krökar och slipon, men har ej bänkat ännu :sad:
Får hua mig lite till.

peter
2003-02-19, 16:26
Hehehehe.. då e du nellad nu? hehehe

Nä.. inte undra på att man inte behöver byta framdäck så ofta!!!

Ska du ha min hemmail?

peter.espinoza@telia.com

peter
2003-02-21, 18:14
Jag och tjejen min tog ledigt och rekade grusvägen igår...
Där är snooooorhalt på vissa ställen, men det går nog ändå.

Vi klarade av 7-8 mil... + fika i Staffanstorps gästgivaregård..

Imorgon ska vi ut en 8 - 10 mil till om vädret tillåter...
Vi ska faktiskt till Landskrona och Saxtorp och kolla lite... :twisted:

XR MATTE
2003-02-21, 21:09
Gottegrisar!!! Ska bänka i morron, sen jävlar... :88XX88X
Har saxtorp fortfarande banan öppen på lördagar?

peter
2003-02-24, 08:54
Japp, banan är öppen nu igen... Vet du, vi var där och kom att börja snacka med några danskar... Dom ska ha öppet hus i april och alla skall få prova på, cross, sidovagnscross och speedway....

Vi ska dit med ungarna och dom ska prova på, tejen ska testa cross.. jag ska gasa en del.... Och, jag ska fan testa speedway med...

Förresten, om vi ska ut nästa helg, min tjej vill hänga på, men hon är ganska oerfaren och vi får vänta med jämna melanrum och så... Men det är väl ok? Jag menar hon får ingen erfarenhet om hon inte kan hänga med...
Hon gör sitt bästa! :twisted:

Vi klarade av ca 23 mil i helgen!! Sååå gött det var ska du veta!

Hur många pållar har du i hojen nu då? :twisted:

XR MATTE
2003-02-24, 09:36
Klart att hon ska med! Då får man väl sticka ner i april och kolla läget...
75 pållar (63bhp) , men jag har fortfarande org. blås/filter, så jag ska nog få ut lite till ur den.
Jag hör av mig ang. körning i helgen :tummenupp:

peter
2003-02-24, 09:48
Kooolt!! Nu kommer hon bli glader som en lärka!!!! :D

Fan, vi drar te danmark ihop vettja!!! Ta med dom där WR filurerna med!!! :tummenupp:

XR MATTE
2003-02-24, 09:56
WR? CRF450...O-reggade...Kör bara bana med dem.
Jag har drevat om till bana, så min toppar 150km/h på fullt varv. Blir inte så mycket landsväg innan jag bytat drivpaket igen. Verkar bli en bizzy sommar Peter, med många projekt...COOLT :tummenupp:

peter
2003-02-24, 09:59
ahhh.. det var CRF450.. ja, man blandar ihop allt! :roll:

Japp.. denna sommaren kommer bli skitkul!!!

Jag har beställt nytt drev till TT:en.. nu sitter det ett 42 kuggars på den, i roginal är det 44, och jag beställde ett 46 kuggars....

Nu toppar den fan 140 på grusväg när man pendlar mellan trean och fyran.... Jag har vart uppe i 180 med den.. Men såna hastigheter är obehagliga på en offroad! :shock:

XR MATTE
2003-02-24, 10:07
Ja, runt 180 börjar det bli obehagligt med XR:en också. Jag har ingen styrdämpare heller, så jag brukar vobbla när det går för snabbt. Tycker det är fetare när accet sliter av hjälmen på en när man gasar :88XX88X

peter
2003-02-24, 10:27
Håller fullständigt med!!! Att kunna slanga i fler växlar är roligare än att sitta och svettas i 180 med Bridgestones M409 crossdäck!

peter
2003-02-24, 10:28
lotuz....

Ska du med och gasa till helgen? Messa mej då så löser vi det! :tummenupp:

grus-stig
2003-02-24, 13:20
:cool: Körde förra sommare cross på Revinge, blev ett jäkla liv på några snubbar i FMCK. Men grusvägarna kan dom väl inte säga nåt om ?
Hänger gärna på några repor, bara den jäkla vintern/tjälen försvinner.

XR MATTE
2003-02-24, 15:45
Ja, de gillar nog inte o-reggat. Några polare hade fläskat runt på revinge med CRF:er och det blev tydligen också ett jävla liv... :88XX88X

Ta Dr:n i stället :tummenupp:

XR650R
2003-02-24, 16:27
XR Matte,

Har du några dyno slips samt kommentarer om modifieringar som gäller för den aktuella bromsningen, kan du väl ladda upp de här.
Vore MKT intressant och se.

Mvh
Patrick L

XR MATTE
2003-02-24, 16:36
Ska på med Yoshimura ljuddämpare och annat filter i veckan, sen ska den bänkas på måndag igen, med annat däck. Det var lite hoppigt på förra bänkningen...
Sen lovar jag att lägga upp mod.lista samt bromskurvan. :tummenupp:

Björklund
2003-02-24, 16:48
Inte för att vara otrevlig. Men Halland har inte så mkt med ert körande i Skåne att göra.
Starta en ny tråd om sånt här istället för att förstöra den som finns.

peter
2003-02-24, 17:25
Håller med dej Björklund...

Vi flyttar tråden till körningar istället... :tummenupp:

xrvjorn
2003-03-06, 23:39
Hur ser egentligen vår geografiska täckning ut? Finns det någon mer SOEare än jag som är från Halland? Vore kul att få tips och tipsa om goa sträckor att köra.

Är inte från Halland, men man har ju passerat stället och lärt sig att det finns massor av grus så fort man svänger en bit österut från motorvägen. Runt Mästocka skjutfält finss många goa vägar.

Newlund
2003-12-06, 17:52
var hittar jag smileisen som visar arslet?

Hallå
Lite sabbad samt gammal tråd men du kanske får denna info ändå? :?:
Själv är jag från Vessigebro (Falkenberg). Claes från Getinge har nyligen startat en hemsida där du kan komma i kontakt med likasinnade på bästkusten.
www.grusbus.se

Ride on - vi ses! / Michael