Visa fullständig version : Do's and dont's i trafiken
:lol: visserligen för bilister men ändå rätt kul http://www.neland.dk/fahrschule.swf - behover flash som plugin
XRV Hasse
2002-10-15, 20:11
:lol: :lol: :lol: :lol:
Supernice rulle, Erik :lol:
Hagenblad
2002-10-16, 19:56
:lol: visserligen för bilister men ändå rätt kul http://www.neland.dk/fahrschule.swf - behover flash som plugin
Visserligen? Här snackar vi ju allt. Läget med skallen?
Visserligen? Här snackar vi ju allt. Läget med skallen?
Har inte skallat nån på länge ;-)
Nä, det är bra. Visserligen: jag ska börja jobba igen på måndag, men annars är det bra! Tyvärr sitter hojförbudet hårt o allt snack om minimoto o GGN bara driver upp suget, men jag ska hålla fast vid det. o lyssna på doktorn.
XRV Hasse
2002-10-16, 21:33
Bra Tysken! Lyssna på doktorn! Det skulle vara kul om du pallade med att komma och spana när vi kör minimoto. Det var ju ett tag sen :oops:
Hagenblad
2002-10-17, 09:52
Jag hatar läkare och andra vitklädda personer med kniv. Det enda de någonsin säger till mig är hur risigt jag mår och vad de ska göra med kniven i mig. Lever dagarna i ända och ljuger folk rakt upp i ansiktet och säger att allt blir bra, bara för att lagligt få skära i en.
De hatar mig och jag hatar dem, det finns ingen anledning att vi ska umgås.
.... det finns ingen anledning att vi ska umgås.
Hmm, jag vet inte. Så som du brukar köra så finns det väl en omedveten tendens att se dom snart igen :wink:
Nä, se upp bara, så slipper du någ - och ha alltid på dig hjälm i garagen!
XRV Hasse
2002-10-17, 16:40
Och Hagenblad undrar varför försäkringsbolagen inte vill ha med honom att göra....... :D
Hagenblad
2002-10-17, 21:39
Och Hagenblad undrar varför försäkringsbolagen inte vill ha med honom att göra....... :D
Försäkringsbolagen är också svin. De ger ju helt olika priser till likadana personer. Sk8-Rille betalar nästan 7000 på din dr650, fast han är lika gammal som jag. De gav mig ju i alla fall 50 lakan för min fotled.
Försäkringsbolagen är märkliga, jag läste vad Hagenblad skrivit om nån som betalade 7000:- för en dr, själv bor jag på västkusten och har en dr med några år på tanken, jag kommer undan med 850:- helåret, kanske för att man har passerat trettio men ändå det är en jävla skillnad.
Jag betalar 2700:- /år helförsäkring för min DR650SE.
Helt klart värt att alltid ringa runt och kolla.
Trygghansas offroadförsäkring i samarbete med SMC = 850:- helåret, helförsäkrat. Självrisken vid brand, stöld, vagnskada är på 6000:- eller 25% av hojens värde vilket är mycket, men man får hoppas på det bästa. Tillkommer gör ju årsavgiften för att vara med i SMC. Det var i alla fall det billigaste alternativet för mig.
XRV Hasse
2002-10-18, 12:47
Sprättade precis upp mitt försäkringsbrev och inser att någon från f-bolaget har varit ute i busken och kollat hur jag kör, avslöjad :oops:
Det kan inte vara ngt annat eftersom man gjort en höjning på ca 1400 SPÄNN!!! Det är så man häpnar! Nu ligger pengen totalt på 4856 riksdaler!
Detta trots att jag åker effektslö Affe, har hojen parkad i ett garage om nätterna, bär skyddskläder för mc, haft körkort i mer än 5 år, är 40+ och skadefri sedan 23 år! Detta är alltså saker jag får rabatt för!
Gissa om jag skall ringa runt och kolla, det här är ju sjukt :evil: :evil:
Nu vet ni att det inte är ngn idé att ringa bilsport & mc.
Får man 50 papp för en fotled???
XRV Hasse
2002-10-18, 16:13
Nu har jag kollat fyra bolag:
FOLKSAM: Full bonus, året runt 8.137.- :88XX88X
LÄNSFÖRSÄKRINGAR: 40+, skyddskläder, garage om natten.
Självrisk vagnskada 3000.-/4.689.-
Självrisk vagnskada 8000.-/4.294.- :-(
IF: Ingen extra vaganza
Självrisk vagnskada 3000.-/6.391.-
Sjölvrisk vagnskada 6000.-/5.888.- :mad:
TRYGG HANSA: Offroad
Självrisk vagnskada min. 6000.- el 25%, 3.607.- :X00889X:
Välj och vraka mellan pest eller kolera.
Tariffer kollade med utgångspunkt från min Africa Twin the ultimate mean machine
Björklund
2002-10-18, 16:25
Tydligen, man får säkert mer om man inte är lika tanig som Calle. :8-8x:
Hagenblad
2002-10-18, 21:45
Tydligen, man får säkert mer om man inte är lika tanig som Calle. :8-8x:
Japp, så ere era fetton. Det ni gör ät att sätta er på en dominator helt grön, och lägger ner den på foten så att brottet blir på fotknölen. Du ska kapa den rakt av så att knölen simmar runt och måste gipsas. Efter 1½ år och fotleden fortfarande knakar kan du cacha ut 25 papp för foten och lika mycket på hemförsäkringen. :SkullXX:
Kollade nyss med Bilsport & MC.
Dom vill ha 2746:- för min XRV 24+ försäkring. Offroad blir dyrare!
vBulletin® v4.1.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.