Visa fullständig version : Försäkrings premier
Jag börjar f :evil: n lacka till på allvar, på dessa försäkringsbolag.
Höja premien på trafik med upp till 50%, och som vanlig är det mitt bolag T&H som går i täten för höjningarna.....Tack för det....
Ja, ja, jag vet varför de höjer, börsen går piss, de har släpat efter med höjningarna och utbetalningarna stiger........men ändå.....varför drabbar de alltid mig???
Har haft körkort i 10år och varenda år har min bonus stigit och i samma takt även premien, så min försäkring har aldrig blivit billigare pga höjd bonus eller skadefria år.
På hojen kör jag Bilsport & MC Special försäkringar till ett hyfsat pris 3200:- hel år hel förs. Är det någon som har något annat bra bolag att rekommendera.
Sulan XR650R
2002-09-27, 11:22
Hmmmm .... vad konstigt att dom höjer prisern precis efter att dom har köpt loss huset dom sitter i på Kungsholm ..... Hörde att prislappen var på 1 miljard .
Hagenblad
2002-09-27, 11:22
Har du en vanlig sossecontainer eller annan gubbil kan du kolla salus ansvar. Försökrar bara lågriskbilar som min audi 100.
Försäkringar är spännande! Jag fick mitt försäkringsbrev idag. De har givetvis oxå höjt :evil:
Nu får jag pynta 3442 riksdaler för min KTM 640 -98. Helår, helförsäkrad.Vad tycker ni? Billigt, dyrt?
Trygg-Hansa vill ha 2850:- för min XRV750 -98 helförsäkrad.
Inte så farligt tycker jag.
Ring runt till alla och kolla!!
Eftersom jag är hemma och sjuk så har jag lite tid över.... Jag har ängat dagen åt att ringa försäkringbolag. IF, Trygg-hansa, Länsfärsäkringar, Sockenbolagen och Holmia. Det har pendlat melan 3.442 och 10.500 på min KTM 640 -98. Billgast var länsförsäkringar de var ett par tusen billigare är de andra. Det är Offroadförsäkring som jag har kollat, helår helförsäkrad.
Det är väl bara att betala och se glad ut.
Jag har en offroadförsäkring som kostar 906 i helförsäkring om året...
Jag ska kolla vilket bolag det är när jag kommer hem!
Pröjsar 12-1300:-/året för halvförsäkring på min DR650 -96- TryggHansa var bolaget :wink:
Salus Ansvar Cheva Blazer s10 -92(!) : 11 000:- helförs (högriskbil Calle!)
Bilsport XR 650 -02 : ca 3200 helår
23 starka år!
Men eftersom att jag är medveten om att jag kanske inte är äldst på forumet, så har jag frågat vad som skiljer om jag vore äldre. Och det konstiga är att de påstår att det inte skiljer så mycket. Men det har jag ju förstått av att se vad ni andra betalar att det inte stämmer!
Och just Offroad försäkringen, som jag har frågat om, kräver de flesta att man är över 24 för att få. Nu har jag lyckats prata mig till en sån ändå...
Jag har i alla fall fyllt 35+(37 år ung :wink: ) haft körkort i 5 år(oktober) samt att jag hade en ledig försäkring med 75% bonus och 15 skadefria år. Bor i Huddinge Stockholm.
electronaut
2002-09-28, 13:17
Jag betalar 3400 kr helår för min 12 år gamla XR 600 (med kopplingsslir) Bilsport och mc.
Hagenblad
2002-09-28, 19:28
Arno: Fel av mig. Aktsam heter de. :oops:
4700kr halvförsäkring helår Gasgas ec 300 2001 E-Regad.
måste finnas billigare??
Dr Danne
2008-01-25, 21:22
prova hos LF jag fick punga ut med 2300:- halv/helår:-)
Tack ska ringa dem imorgon.:)
vBulletin® v4.1.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.