Visa fullständig version : Vintertid...
Hur länge körs det denna formen av hoj på säsongen?
När det är sånt hät väder så tittar folk konstigt på en, men det är lika kul varje gång man startar hojen och kör iväg...
Kör ni året om, även till vardags? :?:
Hagenblad
2002-09-26, 08:57
Man kör tills isen ligger på vägarna. Sen kan man sätta på dubbdäck och isracar. :shock:
per-anders
2002-09-26, 09:30
jag kör året om :X-X
Har låtit dubba ett par TKC80 med typ bildubb det funkar riktigt bra på asfalten och grusvägarna 8)
"crossdubb" tror jag inte är så lämpligt att köra på vägarna med :?: blir nog lite halt! (tror inte att det är lagligt heller om nu någon skulle bry sig!)
ska man däremot åka i skogen på vinterna går det ju åt längre dubb.
Vad fick du pröjsa för att dubba en uppsättning tkc80?
per-anders
2002-09-26, 09:59
ett kanske inte realistiskt svar 0:- :wink:
Har en kompis på en däcksfirma (eskilstuna) som dubbade åt mig :lol:
Han satte dubb i varenda nabb, tror det var lite hållbarare dubb än de vanliga bildubben men för ett otränat öga (mitt) så ser de ut precis som vanliga bildubbar 8)
Efter vintern 01/02 så är min bedömning av däcken
framdäcket 95% kvar av gummit 100% kvar av dubbantal samt dubblängd
bakdäcket 50% kvar av gummit 100% kvar av dubbantal 75% kvar av dubblängd
Däcken har rullat typ 400mil!
Stjärnshovsgasarna gasar givetvis året runt ,vid snövägar på endurodubb annars bara på crossdäck MVH
per-anders
2002-09-27, 07:52
lite mer dubbinfo :shock:
Jag pratade med min däckskamrat och han gissade att det skulle kosta 1kr50öre per dubb inklusive arbete :!:
Det var nog ståldubb :?: han hade tryckt i mina TKC80
Så det är bara ut och räkna nabbar på däcken för att få en uppskattning på kostnad, sedan är det bara och deala till ett bra pris hos någon gummiman :wink:
Hagenblad
2002-09-27, 09:34
Men grejen är att det sitter 3 dubbar per nabb i ett vettigt dubbat vinterdäck. Man kan då inte köra asfalt, men på sjöar. Och svindyrt är det också. Det finns en värre variant som heter finndubb. Eller dubba med bult och mutter.
Här är lösning för all vinterkörning :twisted:
Jag har kört året runt i tre år (har ingen bil). Jag tycker att vintern (nästan) är bättre än sommaren! Det är hur kul som helst att köra med feta ställ i varje kurva, för att inte tala om de balla gnistregnen som man gör i rondellerna när dubben gör sitt i asfalten!
Men smakar det så kostar det :cry:
Måste det inte finnas en marknad med beg. dubbade endurodäck, de som tävlar kastar ju däcken lagom när jag tycker att de är bra att köra till jobbet på! Men det är inte lätt att hitta!
Det är hur kul som helst att köra med feta ställ i varje kurva, för att inte tala om de balla gnistregnen som man gör i rondellerna när dubben gör sitt i asfalten!
Men smakar det så kostar det :cry:
Jag visste att det varså det går till med MINA däck. :twisted: :wink:
Köp egna och se hur kul det blir att slita på dom :wink:
Så fort jag kommer tillbaka till stan så skall gnistorna lysa ända från bergsrondellen till Kvarn :X-X
V.41 blir det turne!!
Kan bara säga att det optimala är Firmans dvs kronans skidor och endurodubb MVH mera skog till folket
Här är lösning för all vinterkörning :twisted:
Då är nog denna ett strå vassare
Den ser vass ut, blir lite svårt på bara asfaltvägar dock :lol:
vBulletin® v4.1.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.