handdator

Visa fullständig version : Besiktning imorrn, och regskylten snodd ikväll!!!

Micklar
2002-09-15, 20:30
Som ovan, skylten snoddes ikväll, och det är besiktning imorgon kl 0920, hur göra, när öppnar polisstationen?

Reg nr: KYL 407, ska sitta på en svart XT!!

Tacksam för svar!

/Micke

Pasi
2002-09-15, 20:38
Med ett stöldintyg från snuten borde hojen kunna besiktigas ändå (se bara till att skyltbelysningen funkar :lol:).

Linus
2002-09-15, 22:02
Du kan få låna min skylt :lol:

Micklar
2002-09-16, 08:00
Problemet var ju att ingen polisstation öppnar förräns kl 0900 idag, och besiktningen är 0920, dock var södertörnspolisen jättesnälla och lät mig komma igår kväll och hämta ut en tillfällig... Hade kanske varit lite svårt att smörja besiktningsmannen helt utan skylt ;) Nåja, allt verkar ordna sig, ska se om jag kan slänga upp ett kort på hur det blev med den "nya" skylten : :twisted:

/Micke

DrBosa
2002-09-16, 09:25
Jag undrar bara VARFÖR nån vill stjäla en nummerplåt?
Är det nån av de okända registreringsnummerfestischisterna som är ute på rövarstråt igen eller? :)

Micklar
2002-09-16, 10:36
Det undrar jag också, helt onödigt, men antagligen för att parkera fel, slippa skatt osv... Hursomhelst så är hojen besiktigad nu, och om det händer nån av er så vet jag nu att det går att besiktiga hojen UTAN regskylt, det enda som händer är att man får en anteckning om att man är skyldig att skaffa regskylt så snart som möjligt. Regplåtsfanatiker kanske, jag hade ju en rätt kall regplåt*: KYL 407 :lol:

Björklund
2002-09-16, 11:13
Jag undrar bara VARFÖR nån vill stjäla en nummerplåt?
Är det nån av de okända registreringsnummerfestischisterna som är ute på rövarstråt igen eller? :)

Kanske var de på väg att sno hojjen. Först skruva av nummerplåten. Och sedan dra med hojjen. Det försvårar för snuten att se vem som äger hojjen, eller om den är stulen.

Så gjorde de när de snodde min Highland.

DrBosa
2002-09-16, 12:19
Önskar jag fick tag i nån som försökte stjäla min hoj nån dag alltså :twisted:
Ofta har ju MC-tjuvar och även b*il-tjuvar nåt slags verktyg med sig, skruvmejsel till exempel, och då kan man ju såklart hävda för polisen att man kände sig hotad och därför var "tvungen" att bryta av alla ben och armar på tjuven.
Svårt att förklara om röntgenbilderna ser ut som plockepinn bara, men man får väl använda "lagom" våld :D

medium976
2002-09-16, 13:33
Stulna mc-skyltar används ofta till att föra stulna bilar ur landet.. (enligt polisens utsago)