Visa fullständig version : SOEs hemsida
Hagenblad
2002-09-12, 20:18
Tyck till om hemsidan, så vi vet vad som saknas/suger/är bra osv. Detta är ju inte bara min sida, utan alla som åker med soe. Vill ni ha med er berättelse, bilder, mektips eller annat är det bara att höra av er.
mail: carl.hagenblad@capgemini.se
:shock:
Håkan Månsson
2002-09-12, 20:34
Hoyt,
Som jag tidigare nämnde, en bra sak skulle vara att samla lite
grundläggande tips i stil med utrustning och säkerhet för oss
nybörjare som har många frågor om ditt o datt. Å andra sidan
så missar man ju många roliga konversationer då i forumen :wink:
I takt med att forumen växer så kanske det skulle gå att söka i dessa,
kanske inte helt simpelt att fixa till men detta är ju en önskelista :D
Mitt betyg är dock 5+, det var ju trots allt SOEs "fel" (enligt min sambo)
att jag blev med hoj :twisted: Alla sköna reseberättelser och bilder
med lera upp till öronen.
/Håkan
Hagenblad
2002-09-12, 21:18
Bra idé. Startar med det imorrn på jobbet (som brukar var lugnt på fredagar)
13/9
Länk finns nu på startsidan. Har säkert missat något. Bara att tipsa.
Björklund
2002-09-12, 22:09
För lite slangåkningsbilder! :lol:
Jag har dålig fantasi. Den duger fint som den gör nu.
Skall tänka till lite om jag kommer på något.
Ingen som har spelat in några coola videos som kan läggas upp på sidan? Funderar själv på att montera en videokamera på hjälmen och sen sträcka ut rejält uppe i skogarna :lol:
Försök få till ett par bakgrundsbilder extra, jag måste ju byta här på jobbet snart :lol:
Lite mer om motard skulle ju inte skada. :wink:
Pasi, så här står det i gästboken
"Riktiga män kör i skogen, inte på gokartbanan." :shock:
P.S Sidan är kanon!
Mycket bra blandning av humor, galenskap, gemenskap, reseberättelser, foton, etc. :D Kommer inte på några förändringar eller tillägg just nu.
Någon gång skall även jag komma med på en söndagskörning... Det har bara inte blivit av ännu. :oops:
Hagenblad
2002-09-16, 16:42
Alla inlägg som inte handlar om hemsidan borttagna. Kriga gärna vidare i "Motard vs Offroad". Här handlar det om webdesign.
Min eget betyg är att sidan är bra, den ligger på snabb server (bra Jonas) och är alltid tillgänglig. Jag vet också att många surfar med modem, och försökt minimera koden, så sidan inte tar minuter att ladda. Jag skulle iofs vilja ha filmer. Sidan har c:a 220 besökare/dag och är förmodligen den största ickekommersiella grusåkarsidan i landet. 46000 besökare första året. Det måste vara godkänt. Men vi kommer som sagt fortsätta med att förbättra sidan. Vore bra om ni skriver rapporter om era körningar och kanske har bilder också. På 100% Offroad bombade jag av bilder. Det kommer senare finnas en cd med ALLA bilder, men pga 5 hårddiskkrascher är många borta. dock är alla bra med här på sidan. Men fortsätt skriva feedback, men håller till ämnet.
/Calle - The webdude
Hagenblad
2002-09-16, 23:02
Jonas: Kolla sporthoj.nus smileys. Kan man infoga den headbangande tror du?
Björklund
2002-09-17, 12:58
Jonas: Kolla sporthoj.nus smileys. Kan man infoga den headbangande tror du?
OK då. Om du lovar att sluta lyssna på hårdock!! :X-X
De va fan en fet grym smiley :!: :twisted: :!:
Håkan Månsson
2002-09-20, 18:43
Tjo,
jag kom på en sak till.... när man väljer "Åkare" högst upp i menyn
så liksom förväntar åtminstone jag mig att hamna på nån form av
lista där alla "medlemmar" finns listade eller nåt sånt. I stället landar
man på nåt mera liknar "SOE the story".
Ja jag vet jag är lite gnällig petnisse men det trivs jag med :wink:
/Håkan
PETNISSE dra tillnorge på tkc 80 o kom tebaks näru har tränat färdigt å dra på justa svålar starcross fram å s12 bak MVH
Björklund
2002-09-20, 22:34
PETNISSE dra tillnorge på tkc 80 o kom tebaks näru har tränat färdigt å dra på justa svålar starcross fram å s12 bak MVH
Du behöver alla dina krafter till i morgon. Ingen mer whiskey för dig ikväll!
Håkan Månsson
2002-09-20, 22:58
Javisst, bara jag får ta med den rökiga så! :D
..när man väljer "Åkare" högst upp i menyn så liksom förväntar åtminstone jag mig att hamna på nån form av lista där alla "medlemmar" finns listade eller nåt sånt. I stället landar man på nåt mera liknar "SOE the story".
Ja fast det är ju själva poängen! Det finns inga medlemmar, ingen förening inte nåt annat än webben. Sen att det händer saker som är relaterade till nåt som kallas för SOE är en helt annan historia :) .
Likasinnade personer, typ. Ja och så Wester förstås.. :!:
Hasse
Har en liten idé...
Men först lite funderingar jag har haft. Jag tror att det finns massor av folk som använder SOE's (och andra) sidor som är duktiga på att skriva och som skulle bidra till informations och kunskaps spridningen i mycket större utsträckning om de fick möjlighet. Som det är nu är det ett fåtal som kan påverka innehållet på sidorna (C. Webbenblad mfl ni gör ett kanonjobb!). Forumet är ett väldigt bra sätt att få folk lite mer aktiva och ger möjligheten att ställa frågor på ett enkelt sätt.. en hel del skitsnack blir det ju också, vilket är trevligt.
Det jag skulle vilja föreslå är att vi skulle kunna underlätta för alla kreativa som vill/kan skriva ihop howtos/artiklar/vägbeskrivningar/reseskildringar/vadsomhelst genom att avsätta ett hörn av siten där alla användare fritt kan vara sin egen webmaster och bidra med vad man tycker är relevant och lämpligt.. Det finns väldigt bra verktyg för sådant och gemensamt för dessa är namnet "Wiki". En variant som funkar bra är PhpWiki http://phpwiki.sourceforge.net/
Vet inte vad ni andra tycker :?:, men det här var iaf mitt lilla bidrag till debatten.. Hoppas någon nappar och tycker att det verkar kul, för jag tror att det skulle göra denna (i mitt tycke) konon site ännu bättre!
Kommentarer? Bu-rop? Skit-snack?
HIT ME!
/Martin
Hagenblad
2002-10-08, 09:36
Marre: Jora, vi har snackat om detta förrut och kommit fram till för många kockar-principen. Som det är nu är jag, Tysken, Pasi och Jonas websnubbar, vilket jag tycker är för många, men hittills har det inte vart problem. Om andra vill skicka repotage, bilder och annat är detta varmt välkommet. Ju mer liv det är på hemsidan, destå bättre. Konceptet är alltså att den som vill skriva får göra det. Om det ser bra ut lägger vi ut det på sidan. Så skicka på du bara.
Björklund
2002-10-08, 10:07
Det jag skulle vilja föreslå är att vi skulle kunna underlätta för alla kreativa som vill/kan skriva ihop howtos/artiklar/vägbeskrivningar/reseskildringar/vadsomhelst genom att avsätta ett hörn av siten där alla användare fritt kan vara sin egen webmaster och bidra med vad man tycker är relevant och lämpligt.. Det finns väldigt bra verktyg för sådant och gemensamt för dessa är namnet "Wiki". En variant som funkar bra är PhpWiki http://phpwiki.sourceforge.net/
Jag tycker det är en bra ide. Efter en liten snabbkoll på PhpWiki så kunde man inte ladda upp bilder i det. Och utan bilder så blir det kanske lite tråkigt?
Däremot tror jag det är ganska lätt att skriva en egen sådan applikation på några timmar.
Det får inte bli som ett forum till. Utan precis som du säger rena "reportage".
Har du själv använt WIki? Någon referens?
Jodå, visst går det att lägga in bilder.. annars vore det väl inte så värst attraktivt. Man skriver följande så dyker bilden upp på sidan: [http://länk.till.bild/bild.jpg]
Vi använder en JSP baserad wiki (jspwiki) på jobbet för att sprida information i och dokumentera projekten vi jobbar i med gott resultat. Det är så enkelt och smidigt att lägga till info att folk verkligen gör det..
Det är dessutom ganska enkelt att custa till sidorna så att de ser vettiga ut och smälter in i övrig layout.
Här er en info site om sony laptops som kör en phpWiki, bara som ett exempel:
http://returntonature.com/linux/phpwiki/
Vill inte driva på det här om förslaget redan röstats ner tidigare, men min erfarenhet är att det funkar bra.. det blir ett självreglerande system som bygger på att alla bidrar och det är sällan som det missbrukas eftersom just alla är med och underhåller.. Inget roligt att förstöra när eventuella fel ändå rättas snabbt..
/Martin
Insåg just att du kanske menade att bilderna borde ligga lokalt istället för inlänkade..
Det finns ett plugin gränssnitt man kan använda för att lägga till funktionalitet och det verkar som att någon redan har tänkt på problemet.. här är ett plugin som "cach:ar" bilder lokalt på servern:
http://phpwiki.sourceforge.net/phpwiki/ImageCaching
/Martin
AdventureMike
2002-10-08, 15:20
Öh hej..... :? Jag tycker ni gör ett suveränt jobb med hemsidan, kan inte klaga på något egentligen eftersom den helt enkelt är suverän, snygg i sin enkelhet som dessutom bidrar till att göra den lättnavigerad, har egentligen bara två små förslag till saker jag tänkt på. Dels efterlyser jag någon enekel sida med webmaster(S) mailadress(er) på, för att ex vis kunna maila roliga saker som berättelser, slingor el. dyl som inte passar så bra på forumet, sedan tycker jag nog att forumet börjar bli överfullt, det borde finnas en hel del gamla respektive onödiga saker man kan rensa bort för att göra forumet enklare att hitta i.
Annars har jag bara ett betyg :X-X :mrgreen:
Björklund
2002-10-08, 15:31
Mike: Håller med om din första punkt.
Andra punkten håller jag inte med om. Bra med mkt information i forumet. Bra att kunna söka på för nya som kommer till forumet osv... Jag förstår inte hur det är svårnavigerat?
AdventureMike
2002-10-08, 15:56
:oops: Njaej, inte svårnavigerat, men mycket gammalt snack om körningar som redan varit, gamla planeringar och frågor om körningar, osv....
To much input for me, men som sagt det vara bara min åsikt, böjer mig självklart om andra tycker annorlunda :)
Håller med Jonas, vitsen som jag ser det är att forumet hela tiden fylls på med mer data, så det borde inte rensas. Aktuella inlägg ligger ju alltid först i listan och de olika färg markeringarna borde underlätta att se när nya inlägg skrivits.
Däremot borde "klistrade inlägg" göras om till "vanliga inlägg" efter någon viss tidsperiod.
AdventureMike
2002-10-08, 16:43
:? får väl ge mig :wink: Ni har rätt :roll:
Hagenblad
2002-10-08, 21:32
Mike: Sida med kontakter kommer sättas upp. I alla fall till de som vill. Sätter man upp sin mailaddress kommer man garanterat mailbombas av spammail. Jag får c:a 10/dag, trots att jag har brandväggar och mailservrar i vägen. Men en adress att maila saker till finns, men kommer synas tydligare. Vi har sagt sedan innan att man kan lägga upp sina grejor som skribenten till 100% grusbus gjorde.
Enkelheten på sidan är med flit, eftersom en del kör med ISDN och modem. Min koppling är t ex 178,4 gånger snabbare än maxhastigheten på ett modem.
AdventureMike
2002-10-09, 08:12
:) Enkelheten var ett plus Calle..... 8)
Björklund
2002-10-09, 09:15
Sätter man upp sin mailaddress kommer man garanterat mailbombas av spammail. Jag får c:a 10/dag, trots att jag har brandväggar och mailservrar i vägen. Men en adress att maila saker till finns, men kommer synas tydligare. Vi har sagt sedan innan att man kan lägga upp sina grejor som skribenten till 100% grusbus gjorde.
Vi kan sätta upp soe@soe.trekia.se och göra det som en liten maillinglista till de som ändrar på sidorna. Så kan folk maila dit. Kommer det för mkt spam så byter vi adress efter ett tag.
Vore kul om man kunde få till något liknande som Tranan har under grusvägar
http://www.jymden.nu/offroad/
Mja, jag tycker det duger bra med "Ställen"-länken.
Många av de rutter vi kör är väl inte helt hundra OK. Kollade vid Vällinge idag. Det står på skyltarna att allmänheten har tillträde när det inte är skjutvarning. Bilkörning är inte tillåten. Står inte uttryckligen att man får åka mc, men det får man säkert inte om man skulle fråga. Och så där är det väl på en hel del andra ställen. Vill man lära sig dem får man väl åka med på söndagarna eller leta själv.
F.ö. har jag otroligt svår för att lära mig hitta från Lina till Kämsta. Hamnade vid nån skjutbana som jag inte sett förut. Alla andra alternativ såg bara ut som hästvägar. Hittade inga gamla mc-spår. Fan!
Jaja, jag kom fram till slut ändå, men det blev mycket kartläsa innan jag var med. Fast när jag skulle åka tillbaka från Turinge hamnade jag S-tälje långt innan jag hade tänkt mig. Irriterande!!
Hagenblad
2002-10-11, 15:07
Nya knappar enligt order.... Kommer mer under downloads. Ville bara få upp skiten. :shock:
per-anders
2002-10-15, 12:41
Saknar de "interna" länkarna efter inloggning såsom gästbok/länkar mm. mm.
Björklund
2002-10-15, 13:24
Calle har fixat lite i menyn. Gör en "force" reload eller töm cachen i din webbläsare.
Eller vänta så dyker det upp för eller senare.
per-anders
2002-10-15, 14:59
Nja, jag tror inte det!
Varje gång jag loggar in, både på jobbet och hemma, så försvinner det svarta fältet med interna länkarna/menyn. För att få tillbaks dem loggar jag ut och sedan in på hemsidan på nytt utan att logga in!
Björklund
2002-10-15, 17:00
Mystiskt... Vad menar du med interna/länkar?
Vilket webbläsare använder du?
per-anders
2002-10-16, 10:25
"jag försöker vara enkel men blir dunkel" eller vad det nu var man sa!
Den svarta övre hälften som finns vid uppkoppling där loggan med hjulen syns samt de "knappar" som man trycker på för att kunna navigera mellan körningar/soe forum/åkare/grusåka mm.mm
Explorer använder jag både på jobbet och hemma!
Hagenblad
2002-10-16, 10:51
När du öppnar adressen http://soe.trekia.se kommer du till startsidan med två frames. Du klickar på forum, och den undre framen byts mot forumet. Om du då loggar in på forumet kommer denna bli fullskärm. Vill du tillbaka till startsidan trycker du på den översta länken i forumet (http://soe.trekia.se/).
Hagenblad
2002-10-18, 13:26
Ny länksida 18/10 på begäran. Skitfirmor som MC Varuhuset och MC Poolen borttagen och Mindre bättre företag som Wheeler dealer ditsatta.
Bättre? Sämre? Vad saknas?
Du har satt samma tel nr till Mc Sport och Sommer...
Björklund
2002-10-18, 13:46
Och HojMC's hemsida är: http://www.hojmc.com/
Mange Dr
2002-10-18, 18:01
Ang skitfirmor har vi väldig delade meningar
MC varuhuset funkar ok för mig men det var betydligt sämre med vissa andra firmor som finns på länk
Så sumering det blir inga firmor kvar i länken om man skall ta enstaka personers uppfattning av Mc firmor
Hagenblad
2002-10-18, 21:37
18/10 - Nya smileys.
Firmor är de som inte blåser en.
Mange Dr
2002-10-18, 22:08
vilka firmor gör inte det
detta har varit på tapeten förut
nä tacka vet jag beställ grejor själv
Hagenblad
2002-10-18, 22:58
Men Mange, du går ju på vad som helst :mrgreen: .
allvarligt ska vi ha firmor som vi kan lita på, och såna vi får rabatt på.
Bra Calle , äntligen har mitt och Jonas lobby arbete gett frukt.
Mange Dr
2002-10-19, 10:17
Det finns ett par bra firmor till Mc Hörnan södertälje(Då skall man se till att få prata med patrik de andra är mindre bra)
Sedan kallhäll jakan Ok macken Snubbe som har Cross tilbehör
Där kan man få grymma rabater
Skönt att mitt och de andras lobby arbete ger resultat :mrgreen:
Hagenblad
2002-10-19, 17:45
Nummer och adress, grabbar. Jag kan ju inte skriva:
Ok-snubben i Årsta... :88XX88X
Mange Dr
2002-10-19, 18:07
kolla gulan
Håkan Månsson
2002-10-19, 20:19
Hmmm,
har du ändrat upplösningen på hemsidan?? Första sidan ser
lite konstig ut numera, texten större och det ser liksom ut som
om några tecken hamnar i varandra :X00889X:
/H
Jag håller på att jobba lite med stilen. Texten är lite större, det har du rätt i, men vad menar du med att tecken hamnar i varandra???
Håkan Månsson
2002-10-20, 10:37
Kika på bilden som jag infogat, det kan vara nåt vajsing med
min IE förstås.
/Håkan
I see. Vilken version av IE kör du?
Håkan Månsson
2002-10-20, 11:41
:88XX88X IE 5.00
Håller med din smily. Är problemet fortfarande kvar? Tyvärr går det inte med flera parallela IE installationer, så jag kan inte kolla hur det ser ut i IE5 på min maskin.
Håkan Månsson
2002-10-20, 17:41
Ja det är fortfarande kvar. Det är endast när det är länkar under texten som det blir tokigt. Jag får väl uppdatera IE helt enkelt :8-8x:
Sitter här och donar med datorn ändå... förbereder mig på att lämna BBB och 10MBit för att flytta ut på landet. Förlorar i bandbredd :sad: men vinner ett garage och meka i :lol: På det stora hela så går jag ju plus!!
Björklund
2002-10-20, 22:28
Pilarna var bra för mig innan. Men inte nu, jag kör Netscape 7.0
Tycker det är för stort nu, allt får inte plats... man får skrolla :cry:
Hagenblad
2002-10-20, 22:39
Självklart ska det funka i alla läsare. Lugn i stormen...
Funkar fin fint med Opera 6 :D
Hagenblad
2002-10-21, 10:40
När den nya flikarna i forumet lades dit, glömde jag ta bort en bock som raderar gamla inlägg. Därför har en del försvunnit. Nu är detta fixat.
Gästboken är jävlig strulig ofta, finns det ingen bättre.
Björklund
2002-10-21, 11:57
Gästboken är jävlig strulig ofta, finns det ingen bättre.
Jo, forumet.
Man kan skapa en ny avdelning som heter Gästbok. Och sedan låta vem som helst posta saker i den.
Sedan kan man länka direkt till den från menyn.
Kanske idé att göra ett testskott parallellt med den befintliga boken.
Mange Dr
2002-10-21, 17:14
Tycker inte att gamla gästboken skall bort
Samma här... men den är ibland svår att komma in i :-(
Har pillat med den igen. Är den ok nu för er med?
Vad har du pillat med Tysken, hemsidan?
Ah, visst. Just, det. Ja hemsidan var det ;o) - efter att det var lite problem med första sidan hos några, så bör det funka nu igen.
Björklund
2002-10-22, 09:45
Ah, visst. Just, det. Ja hemsidan var det ;o) - efter att det var lite problem med första sidan hos några, så bör det funka nu igen.
Pilarna syns inte alls längre. Jag klarar mig dock utan dem. :)
Däremot har fonten blivit så äckligt liten i Opera. Kan knappt se den. Går den att öka?
Finns en iställning i Opera som heter något i stil med minsta fontstorlek. Ingen text blir minder än den inställningen!!
Funkar bra hos mej iaf! Opera 6.01
Opera, vad fan är det, släng skiten :X00889X:
Funkar att köra på så gott som alla operativsystem...
Suveränt med musgesterna också!!
Björklund
2002-10-22, 17:45
Finns en iställning i Opera som heter något i stil med minsta fontstorlek. Ingen text blir minder än den inställningen!!
Funkar bra hos mej iaf! Opera 6.01
Åh, måste kolla det. Har inte Opera just nu.
Okej grabbar. Nu bör det funka även för opera (världens näst bästa webbläsare - efter mozilla förståss :-D). Säg till om det är nåt problem.
quote="Pasi"Gästboken är jävlig strulig ofta, finns det ingen bättre.
Jo, forumet.
Man kan skapa en ny avdelning som heter Gästbok. Och sedan låta vem som helst posta saker i den.
Sedan kan man länka direkt till den från menyn.
Det testade vi förut, föll på att man var tvungen att vara inloggad. Går dett att fixa så att alla kan posta i den så kanske det fungerar.
http://soe.trekia.se/test/phpBB2/viewtopic.php?t=21&postdays=0&postorder=asc&start=15
per-anders
2002-10-23, 07:47
skulle den inte kunna vara lite mer diskret så man kan toksurfa ännu mer från jobbet :lol:
Alt+Tab funkar bra. Då är det värre när man sitter på nåt möte och surfar via IPaq:en.
Nån chefstyp: "-Hasse vad tycker din avdelning om den här lösningen?"
Jag: "-MT21! Eller ....?"
Inte så bra!
Hagenblad
2002-10-23, 10:03
Hahaha.
Jag brukar också säga så när frågan om att outsourca benchmarketen genom b2c i workshopen. :mrgreen:
Forumet har inte fattat att vi har gått från sommartiden!
Björklund
2002-10-28, 15:37
Forumet har inte fattat att vi har gått från sommartiden!
Forumet är så korkat att den bara kan hantera GMT. Vi har ju GMT +1 på vinter och +2 på sommaren. Och tyvärr måste man ändra det själv under "Profil".
Björklund
2002-10-28, 15:46
Jag fixade det nu på alla användare.
XRV Hasse
2002-11-15, 16:28
Nu tror jag att jag varit med så pass länge på forumet att jag kan ha en åsikt. Har snabbt blivit tungt beroende, behöver 2-3 doser forum/dag, frugan säger att det kommer sluta med att jag får läggas in på avvänjning. Blir lite avundsjuk på er boys som kan surfa runt på arbetstid, har inte en chans då jag tillhör "sveriges effektivaste yrkeskår" och måste arbeta. Å andra sidan slutar jag lite tidigare och kan roa mig på min lediga tid :mrgreen: .
Hagenblad
2002-11-18, 10:50
*tråd rensad
Tja....
Jävla skit att de inte finns någe bettre,en de här.... ;) :D
Hagenblad
2003-02-25, 21:22
Faktum är att jag ska göra om sidan bara jag får tummen ur röven.
fan va många nya användare som inte skriver i sin profil var dom bor och intressen mm
Björklund
2004-04-28, 08:49
Yeah right...
Castillo
2004-04-28, 12:57
hahaha...tummen måste ha varit långt uppe i röven då det tagit mer än ett år att gräva fram den :8-8x:
Hagenblad
2004-04-28, 13:57
Yeah right...
Duger den inte längre? F ö ÄR det annorlunda. För ett år sedan var det bara svart och orange, men storleken på saker och sånt är lika. Någon som vill se hemsidan rosa, gul eller skriven med nyhetsfonter?
Jag gillar den, men är kanske hemmablind. Kom med förslag.
Björklund
2004-04-28, 15:32
Yeah right...
Duger den inte längre? F ö ÄR det annorlunda. För ett år sedan var det bara svart och orange, men storleken på saker och sånt är lika. Någon som vill se hemsidan rosa, gul eller skriven med nyhetsfonter?
Jag gillar den, men är kanske hemmablind. Kom med förslag.
Jag gillar inte frames, annars är allt perfekt. Men visst är det samma som för ett år sen?
Tycker det är bra som det är. :8-8x:
Tycker den är kanon :tummenupp: , men Honda röd vore inte så dumt som omväxling till allt det orange färgade......... :8-8x:
Tycker den är kanon :tummenupp: , men Honda röd vore inte så dumt som omväxling till allt det orange färgade......... :8-8x:
Nu tycker jag du är jobbig som kommer med orimliga krav Peter. :D
Hagenblad
2004-04-28, 22:08
hehehe.
Nej Röd blir nog inte sidan på ett tag. Gillar detta upplägg, men när vi tröttnar kan jag fixa till det.
:mrgreen: Det var ett skämt!
Jag gillar siten! Den är enkel och ren. Det är lätt att hitta på den.
Personligen tycker jag frames är suveränt i detta fallet då det är enklare att hitta till länkar, Vurplistan mm än att dra av en handtralla....
Jag arbetar som webbdesigner bl.a och har gjort det sedan 95.
vBulletin® v4.1.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.