Visa fullständig version : Val av cykel!
Hej på er!
Är på gång att inköpa en offroad,funderar på antingen en XR 600 eller en
TTR 600. Är det någon som kan vägleda mig i mitt val av cyckel.
Tacksam för svar..!! :lol:
Hagenblad
2002-09-01, 00:09
XR 600 är lätt och kul, men klen. Får du tag i en med HRC-kit är det intressant.
TT600 är lite tyngre, men älskad av många. Har en dubbelförgasare som suger otroligt att meka med. Dessutom kan dubbelförgasare var svårstartade vid varmstart.
Personligen skulle jag inte köpa en luftkyld eftersom man då har risken med värmenyp om man kör fast. Men dessa har funnits länge och är båda slitvargar som inte kräver så värst mycket mek. Men framför allt. Provkör.
Mange Dr
2002-09-01, 15:25
XR 600 det finns hur mycke prylar som helst till den
En bra hoj helt enkelt svår att ta död på
Lättservad vad jag förstått kööp
du får garanterat pengarna tillbaka närdu säljer
...tillägg är att XR:n finns också med dubbelförgasare nån årsmodell men jag skulle också ta en XR :!:
ulf_lundin
2002-09-01, 20:43
Xr behändigare, ligger mer gränsen grus/skog, ttr mer i afalt/grus-
området.
/u
Jag får träda fram och försvara min TTR...
Jag har iofs inte kört någon XR så jag vet inte hur den är. Att TTRen skulle vara anpassad för asfalt/grus-gränsen håller jag inte med om. I endurospår är den stor och tung, men den tar sig fram. Absolut roligast är skogsstigar, traktorvägar och små snirkliga och lösa grusvägar. Nu när jag drevat ner den så är den ännu roligare. :D
Största nackdelen: den saknar elstart. Det skall min nästa hoj ha!
Men som sagt, det bästa är att provköra och bilda sin egen åsikt!
MJAOÅÅÅ berätta först va du ska ha din OFFROAD till så ska ja försöka ge ett eller flera goda råd på vägen själv har ja tuffat på sidan om vägen så många år så ja blivit gråhårig men hittar fortfarande gasen eller va säger du sömnbladarn MVH
Hagenblad
2002-09-03, 10:11
Tveksamt, Wester. Jag tror att du bara glömt choken ute. Allvarligt har jag också funtat på dessa hojar, men jag har ju bara kört två säsonger, så jag har väl inte fullkoll. Bara man testkör dem båda, så.
Hej på er!
Är på gång att inköpa en offroad,funderar på antingen en XR 600 eller en
TTR 600. Är det någon som kan vägleda mig i mitt val av cyckel.
Tacksam för svar..!! :lol:OK
tack ska ni ha allihopa.. min tanke är nog att ha en cykel som man kan åka med i skogen ,,kanske inte dom tuffaste enduroslingorna men endock fungera hyggligt.. Ni verkar ju ha roligt på era utflykter så någonting åt det hållet käns det som.....
Mange Dr
2002-09-03, 17:46
Jag vet en Dr z400s till salu Vitblå 300 mil kontakta kartis
Haj Tompa föreslår iså fall faktiskt XR400R skruva av en massa skit skräm upp den helt lätt med kam o bättre kolv o rykrör då räcker den å växa med i en go stund o håller ändå väldigt bra MVH
vBulletin® v4.1.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.