handdator

Visa fullständig version : enduro-oskuld

Schang
2002-07-13, 13:26
Jag körde enduro för första gången idag. F-n vad kul! :D Och jobbigt... :shock: Jag testade en del av Kistaspåret med TTRen. Det var lite svårt i början innan jag fick upp flytet. Nja, så mycket flyt blev det kanske inte, men det gick bättre efter ett tag. Ända tills kopplingshandtaget gick av så att jag bara kunde koppla med pekfingret. Lite tung...

TTRen är kanske inte den smidigaste hojen att köra enduro med, men det gick. Jag skall bara dreva om den lite så att den inte riskerar att dö hela tiden. Eller så får jag lära mig att köra bättre... :?

Det är bara till att öva...

tysken
2002-07-13, 23:32
Otroligt. Du håller ju på att bli en riktig grusbuse. Kul! Lite skilnad måt vad du åkte förra året ;-)
Ska bli kul att inte vara den enda grushojen på jobbets dag :mrgreen:

Schang
2002-08-06, 13:41
Ja, det går frammåt... :D

Jag var iväg och körde 60 mil grus ett par dagar i förra veckan, från Karlskoga till Malung och tillbaka. F-n, där finns det nästan bara grusvägar att åka på... Och de finns överallt! Skitkul! Förutom en lättare dikeskörning :oops: , som jag föredrar att kalla "highspeed-enduro" :)

Mot slutet hittade vi en smal, krokig liten grusväg med löst, lite fuktigt grus. Det var rena speedway-åkningen, man körde med grymma sladdar hela tiden. Otroligt kul! :D

Ja, jobbets dag kommer i alla fall få se en skitig TTR... Vi får ta en runda i Kistaspåret precis innan, så att vi får det rätta utseendet på hojarna. :D